Cégvilág

A Salesforce huszonnyolcmilliárd dollárt ad egy veszteséges cégért

A Salesforce a Slack felvásárlásával iramodna a Microsoft után a vállalati belső kommunikációs alkalmazások piacán.

A Salesforce 27,7 milliárd dollárért megvásárolja a munkahelyi üzenetküldő alkalmazást fejlesztő és működtető Slack Technologiest

– jelentette be a menedzsment a Salesforce harmadik negyedéves gyorsjelentésének ismertetésekor. A megállapodás szerint a Slack részvényeseinek papíronként 26,79 dollárt fizetnek készpénzben, ezenkívül 0,0776 darab Salesforce-részvényt is kapnak. A hírre a Slack részvényei a tőzsdezárás utáni elektronikus kereskedésben a 43,8 dolláros záróáruk közelében maradtak,

a Salesforce papírjainak kurzusa ellenben több mint 4 százalékkal, 231,3 dollárra esett.

Fotó: Stephen Lam/Getty Images

A San Franciscó-i Salesforce az ügylettel története legnagyobb akvizícióját hajthatja végre, amelynek révén a felhőalapú ügyfélkapcsolat-kezelő szoftvereket és egyéb vállalati applikációkat forgalmazó társaság jelentősen bővítheti kínálatát, hiszen a 2013-ban alapított Slack munkahelyi kommunikációs eszköze rendkívül népszerű a médiacégek, a tech vállalatok és a kiskereskedelmi társaságok körében.

Partnerei között egyebek mellett ott van az Amazon, az IBM és a CNN.

Idén a Slack részvényei csaknem 60 százalékkal erősödtek, mert a járvány miatt kényszerűen előtérbe kerülő távoli munkavégzés tovább növelte a keresletet. A cégnek a gyorsjelentés szerint jelenleg 130 ezer fizető intézményi ügyfele van, 30 százalékkal több, mint egy éve. Aktív napi felhasználóinak száma az év elejétől októberig egyötödével, 12 millióra nőtt. A vállalat mindazonáltal a tavalyi tőzsdére lépése óta egyetlen nyereséges negyedévet sem zárt még.

Marc Benioff, a Salesforce vezérigazgatója a szinergiahatás kapcsán kiemelte, hogy a Slack vállalati felhasználóinak a 90 százaléka már most is a Salesforce ügyfele. A fúzióval a Salesforce a Microsoft munkahelyi chatplatformjának, a legutolsó adatközlés szerint a 75 millió felhasználóval rendelkező Teamsnek az első számú konkurensévé válik.

A Salesforce amúgy 5,42 milliárd dolláros negyedéves árbevételt jelentett, ami év/év alapon 20 százalékos bővülés.

Az egy részvényére eső tisztított nyereség (EPS) elérte az 1,15 dollárt. Mindkét adat rávert a piaci várakozásokra, ugyanakkor a bevételnövekedés üteme lassult az előző két negyedévhez képest. A vállalat javított az éves kilátásain is, most már 21,1 milliárd dollár bevételre számít, ami 23 százalékos növekedés lenne az előző évhez viszonyítva. A következő évre további 5,5 milliárd dolláros forgalombővülést jelez előre a menedzsment, amelyből szerintük 600 milliót már a Slack szolgáltatásai hozhatnak.

Salesforce chatalkalmazás
Kapcsolódó cikkek