BUX 51,860.19
+0.77%
BUMIX 4,297.37
-0.53%
CETOP20 2,316.03
+1.29%
OTP 17,890
+0.56%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-2.49%
+1.30%
+0.42%
ZWACK 16,700
+0.60%
0.00%
ANY 1,565
0.00%
RABA 1,380
+0.36%
0.00%
+1.09%
-2.30%
-1.97%
-3.43%
0.00%
+1.19%
0.00%
+0.99%
OTT1 149.2
0.00%
-0.84%
MOL 2,446
+1.24%
+3.49%
ALTEO 1,725
+1.47%
-0.80%
-1.23%
EHEP 1,670
-5.38%
0.00%
-0.43%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
+1.18%
0.00%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
+2.50%
+0.90%
+3.70%
+2.33%
-1.27%
NUTEX 16.78
-0.24%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A Volkswagen elvesztette a dízelpert az Európai Unió bíróságán

A Volkswagen jogerősen is elvesztette a dízelpert az Európai Unió bírósága előtt, bebizonyosodott, hogy az autómárkák az emissziós értékeket a szabvány alá hamisító szoftvert alkalmaztak.

A Volkswagen jogerősen is elvesztette a dízelpert az Európai Unió bírósága előtt, kétséget kizáróan bebizonyosodott ugyanis, hogy a konszernhez tartozó autómárkák egyes dízelmotorjainál az emissziós értékeket mélyen a szabvány alá hamisító szoftvert alkalmaztak, megtévesztve a hatóságokat és az autótulajdonosokat.

Nem fogadták el azt a védekezést, hogy a teszteredményeket megbuheráló szoftver alkalmazása a motor védelmével van összefüggésben, mintegy óvja azt a túlzott terheléstől és meghosszabbítja az élettartamát.

Az átvert autótulajdonosok eddigi kártalanítása 30 milliárd eurójában került a német konszernnek, ennek majd háromnegyede az amerikai autó-visszavásárlások, kártalanítások és súlyos bírságok tették ki.

A luxemburgi bíróság mostani ítélete zöld utat nyit a VW elleni újabb európai pereknek, mind az átvert autótulajdonosok, mind a 2015 szeptemberében kipattant dízelbotrányt követő árfolyamcsökkenés miatt megkárosított részvényesek esetében.

Fotó: Ronny Hartmann / AFP

Ez nem kevés pénzbe fog kerülni a Volkswagennek, hiszen csak Nagy-Britanniában 91 ezer autós csatlakozott ahhoz a csoportos perhez, amely áprilisban első fokon a felperes győzelmével zárult.

A műszaki és a jogi trükközés ideje lejárt, a konszern nem ússza meg ott sem a kártérítést, amelynek módjáról egyezkedhet a járműtulajdonosokkal. Az EU Bírósága egy francia beadványra foglalkozott az üggyel, ott 950 ezer dízelmotorral szerelt VW-t, Audit, Porschét, Seatot és Skodát hívtak vissza a szervizekbe, kijavítani a „motorkímélő” szelepvezérlést. Az ítéletre 1,5, százalékkal gyengült a VW-árfolyam.

Kapcsolódó cikkek