Még idén nyáron bemutatja a Lotus az utolsó belső égésű motort használó sportkocsiját, azután teljes erejével a villanymotoros járművek felé fordítja figyelmét a Geely tulajdonában lévő brit márka. Addig is méltó módon elbúcsúztatják az 1996, illetve 2000 óta piacon lévő aktuális modelleket, az Elise roadstert és kupéváltozatát, az Exige-t. Egyedi színek, grafika és természetesen Final Edition feliratok, valamint jelvények tömkelege jellemzi majd ezeket az autókat. Az Elise roadsterből két különleges modellt készítenek, a Sport 240 és a Cup 250 fedélzetén ott van az új digitális műszeregység, bőr és Alcantara borítja a megújított formájú kormánykereket, egyedi az ülések díszvarrása. A Sport 240 motorja 23 lóerővel lett erősebb, a 240 lóerőhöz 244 newtonméter tartozik, ami 4,1 másodperces gyorsulásra elég nulláról 96 kilométeres óránkénti sebességre. A feláras karbon karosszériaelemekkel és a lítiumion-akkuval a 922 kilogrammos saját tömeget 898 kilogrammra lehet csökkenteni. A Cup 250 aerodinamikai csomagja 160 kilométeres óránkénti tempónál 66 kilogramm, 250 kilométeres sebességnél 155 kilogramm leszorítóerőt termel, Bilstein lengéscsillapítókat és állítható stabilizátorokat kap.
Az Exige Final Edition három modellt sorakoztat fel: Sport 390, Sport 420 és Cup 430. Digitális műszeregység, új kormány, egyedi díszvarrás teszi különlegessé a belsőt. A Sport 390-esnél 47 lóerővel 397 lóerő/420 newtonméterre növelték a 3,6 literes kompresszoros V6-os teljesítményét, ami 3,7 másodperces gyorsulásra elég nulláról 96 kilométeres óránkénti sebességre.
A Sport 420-nál tíz lóerővel 420 lóerő/427 newtonméterre növelték a teljesítményt, állítható stabilizátorok és lengéscsillapítók is vannak a fedélzeten, az AP Racing szállítja a nagy hőterhelést elviselő fékrendszert. A Cup 430-as 430 lóerőt és 440 newtonmétert tud, ennek van a legnagyobb leszorítóerőt termelő aerodinamikája, a nulláról 96 kilométeres gyorsulás mindössze 3,2 másodpercig tart. A Lotus Elise és Exige a Final Edition autókkal együtt mintegy 55 ezer példány után búcsúzik, ez a márka 1948-as megalapítása óta legyártott autóknak több mint a fele.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.