Szokatlan megoldással reagált egyik budapesti üzletében az elhúzódó járványhelyzetre a webáruház mellett a hagyományos boltokra is támaszkodó Extreme Digital. A vásárlót a bejárat közelében egy ügyfélhívóra hasonlító terminál fogadja, amelyen keresztül olyan munkatársak is segíthetnek az értékesítésben, akiknek a vírusfertőzés kiemelt egészségügyi kockázatot jelentene, ezért nem lehetnek ott személyesen az eladótérben. A forgalmasabb napokon a boltba érkező vásárlóknak átlagosan már a negyedét így szolgálják ki. Az online terminálon webkamera és mikrofon van felszerelve, amelyen keresztül az otthonából dolgozó eladóval hasonlóképpen lehet beszélni, mintha fizikai valójában ott állna a pult mögött. Várkonyi Balázs ügyvezető a Világgazdaságnak elmondta: mindez kísérleti projektnek indult, de bevált, így a járványhelyzettől függetlenül azt tervezik, hogy további szaküzletekben is bevezetik az online terminálokat, amelyekhez hiteltanácsadókat éppúgy kapcsolhatnak, mint egy-egy termékkategória specialistáit.
Az országszerte 17 hagyományos boltot működtető Extreme Digital 2015 és 2018 között minden évben a legnagyobb forgalmú hazai e-kereskedő volt a GKI Digital kimutatása szerint. A vállalat 2019 márciusában jelentette be, hogy összeolvad a magyarországi online kereskedelem másik meghatározó szereplőjével, az eMAG-gal. Várkonyi Balázs – aki a közös vállalatot is irányítja – lapunknak hangsúlyozta: az első közös üzleti évüket március 31-én zárják, várhatóan magasan az előzetesen tervezett 110 milliárd forint feletti összesített árbevétellel. Ehhez nagyban hozzájárulhat az is, hogy a karácsonyi forgalom csaknem 40 százalékkal volt nagyobb az egy évvel korábbinál. Ami a cégcsoport fejlesztéseit illeti, az ügyvezető előrebocsátotta, hogy a logisztika és az ügyfélélmény a két fő irány. „Az e-kereskedelemben az utolsó kilométer kifejezés azt a folyamatot jelöli, amelynek során a megrendelt áru a logisztikai központból eljut a címzetthez: a csomagautomatákkal ezen a területen végzünk kulcsfontosságú fejlesztéseket” – magyarázta Várkonyi Balázs.
Tágabb kontextusban a folytatásban számos hatás és ellenhatás érheti a piacot, így például az infláció miatt elkerülhetetlennek tűnő áremelés és a hitelmoratórium meghosszabbítása. Az ügyvezető szerint az idén összességében nem nő érdemben a fogyasztás, ugyanakkor az online vásárlás dinamikus terjedése – amelyen a pandémia eleve két-három évet gyorsított – segít növekedésben tartani az e-kereskedelmi szektort.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.