BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Modernizálják a Continental-üzemeket

A járványhelyzetben lecsökkent vevői igényeknek megfelelő termelést nagyobb elbocsátások nélkül sikerült megszerveznie a Continental csoport hazai vállalatainak – mondta a Világgazdaságnak Keszte Róbert, aki januártól a magyarországi Continental csoport országkoordinátora, és az ő vezetésével alakítja majd a csoport tíz hazai üzeme a fejlesztési projekteket.

JÁRMŰIPAR | Az ellátási láncokban tapasztalható zavarok lassíthatják a piac fellendülését a járványhelyzet okozta krízisből

Kotroczó Melitta | A járványhelyzetben lecsökkent vevői igényeknek megfelelő termelést nagyobb elbocsátások nélkül sikerült megszerveznie a Continental csoport hazai vállalatainak – mondta a Világgazdaságnak Keszte Róbert, aki januártól a magyarországi Continental csoport országkoordinátora, és az ő vezetésével alakítja majd a fejlesztési projekteket a csoport tíz hazai üzeme.

Hogyan értékeli a vállalat tavalyi eredményeit?

A világ szinte minden gazdasági szereplője rendkívül alacsony piaci keresletet tapasztalhatott a tavalyi első fél évben. A Continental a harmadik negyedévben – ahogyan ez a tavaly novemberi tájékoztatóban is szerepel – a várakozásokon és a piaci átlagon felül teljesített. A negyedik negyedévre a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek világszintű gyártásában körülbelül 4-6 százalékos csökkenés várható az előző év azonos időszakához képest. E hatások összeadódó eredményeként a vállalat a teljes 2020-as évre 18-19 százalékos csökkenést prognosztizál. Csoportszinten a 2020-as üzleti évre mintegy 37,5 milliárd eurós lehet a forgalom, az eredetileg tervezettnél 15 százalékkal kisebb. A globális létszámunk ezzel összhangban 233 ezer fő a 2019. év végi 240 ezerrel szemben, de ez a változás főként hazánkon kívül jelentkezett.

Hogyan befolyásolta a járvány

a mindennapi életet a vállalatnál?

A járvány kezdetekor a munkatársaink egészségének védelme mellett a működésünk fenn­tarthatóságát tekintettük a leg­­fontosabb feladatunknak. A ka­pa­­ci­tásainkat és a létszámunkat az akkor várható feladatokhoz kellett igazítanunk. A hirtelen lecsökkent vevői igényeknek megfelelő termelési szintet a szabadságok előrehozott felhasználásával, időkeret-gazdálkodással és rövidített munkaidő bevezetésével sikerült nagyobb elbocsátások nélkül megszerveznünk. A globális ellátási láncokban tapasztalható zavarok azonban lassíthatják a piac fellendülését a járvány okozta krízisből. Esetünkben az elektronikai alkatrészeknél tapasztalhatók fennakadások. Az elektronikai ipar gyors fejlődése, az elektromos autók terjedése és az első hullám után a piaci kereslet hirtelen felfutása miatt beszállítóink csak nagy nehézségek árán tudják a rendeléseinket teljesíteni. Ha ez a helyzet 2021 első felében nem javul, elképzelhetőnek tartom, hogy újra megvizsgáljuk, miként tudjuk kapacitásainkat és költségeinket a piaci lehetőségeinkhez igazítani. Ennek egyik, mindenki számára előnyös megoldása lehet a munkaidő átmeneti csökkentése.

Milyen főbb fejlesztési terveik vannak?

Az autóipar az elmúlt hetven év legnagyobb átalakulásán megy keresztül. Ebből azok a cégek kerülnek ki győztesen, amelyek képesek versenyelőnyt kovácsolni a digitalizációból. Hazai Con­tinental-vállalataink célja, hogy ebből az átalakulásból nyertesként kerüljenek ki, egyrészt a magas hozzáadott értékű fejlesztési és kutatás-fejlesztési tevékenység részarányának növelésével, új tevékenységek indításával, másrészt a működésük versenyképességének növelésével, a digitalizáció és az ipar 4.0 adta lehetőségek minél magasabb szintű kihasználásával. A stratégia megvalósítása már elkezdődött: 2019-ben megnyitottuk budapesti mesterséges intelligenciát fejlesztő központunkat, zöldmezős beruházásként elektronikai gyárat építettünk Debrecenben, ahol hamarosan ünnepelhetjük a hivatalos megnyitót. Átadtuk a kibővített veszprémi tesztpályánkat, a budapesti és a veszprémi gyárunkban a versenyképességet növelő programhoz csatlakozva a munkafolyamataink korszerűsítését támogató beszerzés mellett döntöttünk. Terveink között szerepel, hogy tovább kövessük ezt az utat, és a nemzetközi versenyképességünk mellett a fejlesztési tevékenységünket is építsük.

Milyen országstratégiát alakít ki

a magyarországi Continental-cégek számára?

Az országstratégiánkat a hazai vállalataink közös üzleti érdeke alapján határozzuk meg, a magas hozzáadott értékű fejlesztés és gyártás részarányát szeretnénk növelni a tevékenységünkön belül, fontos cél a szoftverkompetenciánk bővítése. Szeretném, hogy minden magyarországi gyárunkban megvalósuljanak azok a digitalizációs fejlesztések, amelyek a budapesti egységünkben, valamint igyekszünk minden eddiginél nagyobb figyelmet fordítani a munkatársaink elkötelezettségének erősítésére. Számomra is nagyon fontos a vállalat környezetvédelmi stratégiája, melynek legfőbb törekvése, hogy a vállalat tevékenységeit az értéklánc összes szintjén fenntarthatóvá tegyük. Klímasemlegesek leszünk 2050-ig, 2022-től kezdve pedig a Continental karbonsemlegessé fogja tenni az emissziómentes személygépkocsikkal, ­buszokkal, vonatokkal és egyéb járművekkel kapcsolatos globális tevékenységeit.

Mérnökből országkoordinátor

Január 1-jétől a Continental technológiai vállalat Keszte Róbertet, a budapesti Continental Automotive Hungary Kft. ügyvezető igazgatóját bízta meg a magyarországi Continental csoport országkoordinátori feladatainak ellátásával. Keszte Róbert 2000-ben csatlakozott a vállalathoz a budapesti gyár mérnökeként. Nemzetközi karrierjét 2006-ban a cégcsoport nagyszebeni gyárában kezdte, és 2007-ben a nürnbergi központjában folytatta. Magyarországra 2014-ben tért vissza a Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyárának ügyvezetőjeként, ezt a feladatát a jövőben is ellátja.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.