BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszaestek a Gucci eladásai

Fennállásának századik évfordulójára készül a Kering francia divatház, ám zászlóshajója, a Gucci nincs a legjobb formában, az eladási számai jócskán a várt alatt alakultak tavaly.

Már jó ideje látható, hogy a koronavírus-járvány miatt bevezetett utazási korlátozások jócskán visszavetették a vásárlásokat olyan nagy divatfővárosokban is, mint Párizs, Milánó és New York, bár érdemes megjegyezni, hogy Ázsiában némileg élénkült a kereslet, ezért az elmúlt néhány hónap már nem alakult olyan rosszul.

A Gucci, amely a Kering bevételei­nek 60, profitjának a 80 százalékát adja, az iparág egyik legjobban teljesítő márkája volt az elmúlt években. A tavalyi negyedik negyedévre azonban mindez a múlté lett, a riválisok – például az LVMH Louis Vuitton-brandje – bőven lekörözték – számol be a Reuters.

A negyedik negyedévben 10,3 százalékkal estek vissza a Gucci eladásai az előző évhez viszonyítva – az elemzők mindössze 4 százalékos csökkenést vártak.

Az előző évek még teljesen máshogy alakultak: 2015 és 2019 között több mint duplájára hízott a cég bevétele, a profitja pedig megháromszorozódott – mindez Alessandro Michele tervezőnek volt köszönhető, aki hat éve került a márkához.

Egyre többen vélik úgy, hogy a romló teljesítmény miatt a Kering, amely a Gucci mellett a többi között a Yves Saint Laurent márkát is birtokolja, jelentős akvizícióikat tervezhet, ami nagyon is elképzelhető, különösen azután, hogy a nagy rivális LVMH 15,8 milliárd dollárért megvette az amerikai Tiffany ékszercéget. A Kering milliárdos vezetője, Francois-Henri Pinault ugyanakkor igyekezett eloszlatni a kétségeket, amikor úgy nyilatkozott a héten, hogy helyreállítják a Gucci profitabilitását és értékesítési számait. Azt is elmondta, hogy a Keringnek megvan ugyan a pénzügyi háttere ahhoz, hogy nyélbe üssön egy felvásárlást, és érdeklődnek is globális divatmárkák iránt, ám a hangsúly jelenleg a belső építkezésen van. „Az organikus növekedés továbbra is prioritást élvez, itt elsősorban a Guccira gondolok, amely messze van még a kiteljesedéstől” – mondta Francois-Henri Pinault egy sajtótájékoztatón, hangsúlyozva, hogy a Gucci nagyon ígéretesen kezdte a 2021-es évet.

A Gucci egyébként épp átszervezi a bemutatóit, és az új termékek bejelentését. A márka ezenkívül most tervezi, hogy az eddigi harmadik feles áruházi eladásokat megszünteti. Ugyanakkor ideiglenes pop-up boltok tűnhetnek majd fel az elkövetkező hónapokban, és más tervezőkkel szeretnének együttműködést, valamint új kollekciókkal is megjelennek majd, a többi közt egy új táskasorozattal.

Elemzők is bíznak a cégben: a Citi egyik szakértője azt mondta, úgy vélik, a Gucci keményen dolgozik azon, hogy új fejezetet nyisson, és a növekedési terveivel a „nem millenniumi”, idősebb vásárlóréteget célozza meg.

A Kering összbevétele tavaly az előző évinél 17,5 százalékkal volt kevesebb, a legnagyobb hanyatlást a Gucci szenvedte el 21,5 százalékos visszaeséssel. A Kering online üzletága ugyanakkor jelentősen bővült, tavaly a csoportszintű eladások mintegy 13 százaléka bonyolódott le ezen a csatornán, ez 7 százalékos növekedés az előző év óta.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.