Fennállásának századik évfordulójára készül a Kering francia divatház, ám zászlóshajója, a Gucci nincs a legjobb formában, az eladási számai jócskán a várt alatt alakultak tavaly.
Már jó ideje látható, hogy a koronavírus-járvány miatt bevezetett utazási korlátozások jócskán visszavetették a vásárlásokat olyan nagy divatfővárosokban is, mint Párizs, Milánó és New York, bár érdemes megjegyezni, hogy Ázsiában némileg élénkült a kereslet, ezért az elmúlt néhány hónap már nem alakult olyan rosszul.
A Gucci, amely a Kering bevételeinek 60, profitjának a 80 százalékát adja, az iparág egyik legjobban teljesítő márkája volt az elmúlt években. A tavalyi negyedik negyedévre azonban mindez a múlté lett, a riválisok – például az LVMH Louis Vuitton-brandje – bőven lekörözték – számol be a Reuters.
A negyedik negyedévben 10,3 százalékkal estek vissza a Gucci eladásai az előző évhez viszonyítva – az elemzők mindössze 4 százalékos csökkenést vártak.
Az előző évek még teljesen máshogy alakultak: 2015 és 2019 között több mint duplájára hízott a cég bevétele, a profitja pedig megháromszorozódott – mindez Alessandro Michele tervezőnek volt köszönhető, aki hat éve került a márkához.
Egyre többen vélik úgy, hogy a romló teljesítmény miatt a Kering, amely a Gucci mellett a többi között a Yves Saint Laurent márkát is birtokolja, jelentős akvizícióikat tervezhet, ami nagyon is elképzelhető, különösen azután, hogy a nagy rivális LVMH 15,8 milliárd dollárért megvette az amerikai Tiffany ékszercéget. A Kering milliárdos vezetője, Francois-Henri Pinault ugyanakkor igyekezett eloszlatni a kétségeket, amikor úgy nyilatkozott a héten, hogy helyreállítják a Gucci profitabilitását és értékesítési számait. Azt is elmondta, hogy a Keringnek megvan ugyan a pénzügyi háttere ahhoz, hogy nyélbe üssön egy felvásárlást, és érdeklődnek is globális divatmárkák iránt, ám a hangsúly jelenleg a belső építkezésen van. „Az organikus növekedés továbbra is prioritást élvez, itt elsősorban a Guccira gondolok, amely messze van még a kiteljesedéstől” – mondta Francois-Henri Pinault egy sajtótájékoztatón, hangsúlyozva, hogy a Gucci nagyon ígéretesen kezdte a 2021-es évet.
A Gucci egyébként épp átszervezi a bemutatóit, és az új termékek bejelentését. A márka ezenkívül most tervezi, hogy az eddigi harmadik feles áruházi eladásokat megszünteti. Ugyanakkor ideiglenes pop-up boltok tűnhetnek majd fel az elkövetkező hónapokban, és más tervezőkkel szeretnének együttműködést, valamint új kollekciókkal is megjelennek majd, a többi közt egy új táskasorozattal.
Elemzők is bíznak a cégben: a Citi egyik szakértője azt mondta, úgy vélik, a Gucci keményen dolgozik azon, hogy új fejezetet nyisson, és a növekedési terveivel a „nem millenniumi”, idősebb vásárlóréteget célozza meg.
A Kering összbevétele tavaly az előző évinél 17,5 százalékkal volt kevesebb, a legnagyobb hanyatlást a Gucci szenvedte el 21,5 százalékos visszaeséssel. A Kering online üzletága ugyanakkor jelentősen bővült, tavaly a csoportszintű eladások mintegy 13 százaléka bonyolódott le ezen a csatornán, ez 7 százalékos növekedés az előző év óta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.