Tavaly, a világjárvány miatti ideiglenes értékesítési visszaesést követően, ősszel fordult elő először a történelemben, hogy több elektromos vagy részben elektromos új autó talált gazdára Európában, mint ahány dízelmeghajtású személygépkocsi. Magyarország az egyik, ha nem a legpezsgőbb elektromosautó-piac Kelet-Európában, a régióban itt a legmagasabb a tölthető gépjárművek (BEV és PHEV, azaz a teljesen elektromos autók és az áramhálózatról is tölthető hibridek) részesedése, a teljes hazai autópark 2 százalékát teszik ki az ilyen meghajtású járművek, megelőzve a többi közt Nagy-Britannia, Olaszország és Spanyolország piacát is. A 2020 utolsó negyedévénél szerényebb idei értékesítési adatok ellenére töretlen az alternatív hajtású autók népszerűsége.
Az Ipsos februári alapozó e-Mobility kutatásából kiderült: ahhoz képest, hogy minden harmadik autóvezető gondolja úgy, hogy van elegendő ismerete az elektromos autókról, az autóval rendelkezőknek körülbelül a tizede próbált ki legalább rövid távon valamilyen típusú e-autót. Ami a korábban már kritizált beszerzési árat és a teljes élettartamra vetített használati költségeket illeti, egyelőre körülbelül egynegyedes kisebbség (29 százalék) véli úgy hazánkban, hogy a környezetünkön túl a pénztárcánkat is kímélik ezek a modern mobilitási technológiák. Az elektromos járművek alacsony elterjedését a felmérés szerint magyarázza a magas áruk, a töltési lehetőségek szűkössége, illetve az alacsony hatótávuk.
A teljes hazai autópark alig
2
százaléka elektromos
vagy tölthető hibrid
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.