BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Hyundai már trenddiktálóvá vált

Dél-Korea behozta a lemaradását, erre a minden eddiginél karakteresebb formaterv és a fejlettebb műszaki tartalom a bizonyíték.

A decens előd modelljénél látványosabb, egyben megosztóbb formaterv a dél-

koreai születésű, amerikai dizájner, SangYup Lee érdeme, aki a 2019-es Vision T tanulmányt szinte egy az egyben megvalósította. Az volt a szándéka, hogy a Hyundai mostantól diktálja a trendet, ahelyett, hogy követné. Új stílusával végleg kilépett a szürkeségből a márka, még akkor is, ha ez az irány a fokozatosan megtalált európai ízléstől újra eltávolodott az amerikai felé. A Tucson karosszériáján tobzódnak az izgalmas részletek, a hűtőrácsba rejtett LED-szegmensek csak akkor tűnnek fel, ha be vannak kapcsolva, egyébként fekete krómbevonat fedi a diódákat. A speciális formájú hátsó lámpákban is csak akkor jelenik meg az elsőkre rímelő rajzolat, ha világítanak. Következetes a domborításokat, hajlításokat bátran kezelő dizájn. Szintén a csapat profizmusáról árulkodik, hogy a látvány nem ment a funkció rovására. Bármerre pillantunk a letisztult utastérben, számos figyelmességet találunk, így nyilvánvaló, hogy a Tucsont szívvel-lélekkel rendezték be, és annak ellenére, hogy nem egy prémiummárka magas áron kínált típusában ülünk, a spórolás jut utoljára az eszünkbe az autóban. A kifogástalan ergonómia régóta nem újdonság, az ülés kényelme, a kormány fogása, a kapcsolók és gombok, illetve a kijelzők elhelyezése azonban úgy tér el a korábbitól, hogy egyértelműen előnyére változott. A lapos műszerfal és a nagy méretű ablakok panorámaszerű kilátást biztosítanak, a váltót gombokkal kapcsolhatjuk, ide került egy sor különféle funkciót kezelő fizikai gomb is. Bár a szellőzést már érintésérzékeny felületen állíthatjuk be, nem feledkeztek meg a dedikált gombokról. Ennek köszönhetően az ideális helyre beépített, nagy és érzékeny érintőképernyővel használható, de kissé nehezen áttekinthető menüt főleg a multimédiás extrákért kell felkeresnünk.

Konkrét koppintást nem találunk, de egyértelmű, hogy igyekeztek átemelni néhány szimpatikus részletet a Mercedesből, ilyen a szabadon keverhető színvilágú hangulatvilágítás, amely a rekeszek belsejét is fényárban úsztatja. Atmoszférája messze túlmutat a márkától elvárt szinten, miközben a helykínálat és a praktikum továbbra is kifogástalan. Elöl az ajtón is lehet könyökölni, az üléstámla hátul az új modellben is dönthető, a nyitható üvegtető felára 375 000 forint. Különféle rekeszek várják a család kisebb holmijait, az 626 literes csomagtartó 1795 literesre bővíthető. A tesztautóban a már ismert, 1,6 literes, turbós benzinmotor 180 lóerős, teljes értékű hibrid változata dolgozott elsőkerék-hajtással és hatfokozatú automatikus váltóval kombinálva. A rendszerteljesítmény ez esetben 230 lóerő, ami papíron soknak tűnik, valójában nem a sportosság, hanem a harmonikus, kifinomult működés jellemző rá. Teljesen észrevétlen az átmenet a benzines és az elektromos hajtás között, pedig amikor csak lehetséges, a gurulások, fékezések során összegyűjtött energiát használja. A töltöttséget általában 50 százalék körül tartja, viszonylag gyorsan képes visszatermelni az elhasznált áramot. Elindulásnál és kis tempónál mindig az EV üzemmód visszajelzője világít a műszerfalon, de kis terhelésnél, nagyobb sebességnél is pihenteti a váltóval együtt takarékos üzemre optimalizált benzinest. Nyugodt tempójú utazáskor kellőképpen dinamikusnak érezzük, ereje, nyomatéka ideális, de amint egy leheletnyi sportosságot szeretnénk kicsikarni belőle, az addig szinte hangtalan motor kelletlenül felbőg, és hiába növeli a tempót a fordulattal együtt, elveszi a kedvünket a kanyarvadászattól. Ebben a semleges visszajelzést adó kormányozása sem partner, pedig a hátul multilink futómű képes lenne sziporkázni a szerpentinen. Hangolása a magas építéséhez illően feszes, igaz, hatékonyan csillapítja az egyenetlenségeket, a keresztbordákon viszont rázósan halad át. A könnyen kezelhető, nagy biztonságérzetet adó Tucson ugyan dízelmotorral is rendelhető, a téli körülmények ellenére 7,0 literes tesztfogyasztást produkált, ami az 5,5 literből megoldott országúti etapok nyomán túlzás nélkül dízeles fogyasztást jelent. Ráadásként a Hyundai két ütőkártyát is ki tud játszani, az egyik az öt év kilométer- korlátozás nélküli garancia, a másik az ugrásszerű fejlődés ellenére is a versenytársakénál kedvezőbb, 10 499 000 forintos ár.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.