A Lotust is megcsapta az elektromosság szele
Mintegy kétmilliárd fontért fejlesztené sportautógyártó-részlegét a Lotus. A brit autógyártó közölte, hogy a fejlesztéshez szükséges forrást az anyavállalatok, a kínai Geely és a malajziai Etika Automotive biztosítják. Ennek köszönhetően a jelenlegi évi 1500-ről több tízezer autóra növelhetik a gyártási kapacitást.
A tervek között szerepel egy új Lotus-gyár létesítése a kínai Vuhan városában.
A Lotus júliusban tervezi piacra dobni utolsó belsőégésű motorral működő sportautó-modelljét, az Emirát.
A márka sportautói 45 ezer és 100 000 font közötti áron mozognak. Ebből az árkategóriából a tervek szerint a beruházás után sem mozdulnak el.
Egy új korszak kezdődik számunkra. Az elérhető árkategória mellett jelentős minőségbeli javulást viszünk véghez
– mondta a Reutersnek Matt Windle ügyvezető igazgató.

A Lotus 2028-ban ünnepli majd fennállása 80. évfordulóját, a gyártó ekkora szeretne átállni teljes mértékben az elektromos autók gyártására – bár ez függhet legújabb modelljük, az Emira népszerűségétől.
De még ebben az évtizedben teljes átállunk az elektromos meghajtású autók gyártására
– tette hozzá Windle.
A tervek szerint az első elektromos Lotus 2028-ban gördül majd le a gyártósorról. Az időzítés nagyban függ attól, hogyan tudják optimalizálni az autó súlyát, az akkumulátorok ugyanis nagyon nehezek. Több prémium autógyártó – például a McLaren – küzd azzal, hogyan csökkentse az autók súlyát anélkül, hogy a sportkocsik veszítenének teljesítményükből.
Az Evija, a Lotus első tisztán elektromos meghajtású autójának gyártása az év végén kezdődik meg. A szériából 130 gyártanak majd, darabja pedig mintegy kétmillió fontot (837 millió forintot) kóstál majd.


