BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Alaposan felpörgött húsvétra a házhoz szállítás

A koronavírus-járvány tavaly márciusi első hullámához képest az eMAG Magyarország az idén márciusban csaknem másfélszer több rendelést teljesített. A Világgazdaság érdeklődésére a webáruháznál közölték, hogy a webshop forgalma különösképp a húsvét közeledtével lódult meg, de a logisztikai háttér és a futárszolgálatok megbirkóztak a szokásosnál több kiszállítandó termékkel. A legnépszerűbb húsvéti termékkategóriák közé tartoztak 2021-ben a tisztító-, takarító- és mosószerek, a tartós élelmiszer, a pelenkák és egyéb babaholmik, a számítógépes kiegészítők, az üdítőitalok, játékok, okostelefonok, tévék, mobilkiegészítők és a konyhai eszközök. Az ingyenes kiszállítás bejelentése óta mintegy 30 százalékkal több rendelést kértek házhoz szállítással, mint a korábbi hetekben, ami azt mutatja, hogy a járványhelyzetben a magyarok szívesen élnek a vásárlás legbiztonságosabbnak számító formájával.

A húsvéti ingyenes szállítási kampány keretében a mintegy negyvenezer rendeléskor megvásárolt, csaknem hetvenezer termék házhoz szállításának költségét vállalta át az eMAG. A megrendelt termékek 85 százalékát kérik a vállalat ügyfelei házhoz, a fennmaradó 15 százalékot pedig csomagautomatába vagy átvevőpontra. A Budapesten és Pest megyében működő, 130 Easybox csomagautomatába mintegy másfélszer több rendelést kérnek a vásárlók az üzletek bezárását megelőző hetekhez képest, a vidéki városokban pedig a PostaPontokra irányított rendelések száma emelkedett nagyot. Mint ismert, az eMAG Magyarország március 25-én jelentette be, hogy április 4-ig ingyenesen szállít ki mérettől függetlenül minden online rendelést, átvállalva a csomagponton átvehető, kompakt méretű, könnyű termékek logisztikai költségeit és a teherautós kiszállítást igénylő háztartási nagygépek házhoz szállításának költségeit is.

A járványhelyzet miatt március 8-án életbe lépett általános boltzár következményeként tavaly márciushoz képest másfélszeresére nőtt az új vásárlók aránya az eMAG.hu-n. A húsvét miatt a játékok a szokásosnál jobban fogytak: a legtöbben legót és egyéb építőjátékot, különböző kültéri játékokat, társasjátékokat és szerepjáték jellegű termékeket (például játék konyha, játék barkácskészlet) kerestek. A húsvéti hosszú hétvége apropóján az eMAG.hu Szupermarket kategóriájában elérhető tartós élelmiszerek közül a tészták, lekvárok, szószok (idesorolják a mustárt és a tormát) eladásai növekedtek a legnagyobb mértékben.

Március 8. óta az eMAG hagyományos, fizikai áruházai is zárva tartanak, ezeknek a kirendeltségeknek a dolgozóit ideiglenesen az ügyfélszolgálatra vagy a Marketplace partnereit kezelő csapatba irányították át. Erre azért volt szükség, mert a boltzár bevezetése óta jócskán megemelkedett az ügyfélszolgálathoz érkező megkeresések száma: ezek 71 százaléka telefonon, a fennmaradó 29 százalék pedig online (a honlapon, az applikáción vagy a közösségi médián keresztül) érkezik be. A normál hétköznapokhoz képest nagyobb arányban érdeklődnek egy-egy termék paramétereiről, képességeiről telefonon keresztül az ügyfelek, de a legtöbb megkeresés a rendelés várható teljesítésének idejével kapcsolatos.

A megrendelt termékek

85

százalékát kérik kiszállításra

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.