A koronavírus-járvány tavaly márciusi első hullámához képest az eMAG Magyarország az idén márciusban csaknem másfélszer több rendelést teljesített. A Világgazdaság érdeklődésére a webáruháznál közölték, hogy a webshop forgalma különösképp a húsvét közeledtével lódult meg, de a logisztikai háttér és a futárszolgálatok megbirkóztak a szokásosnál több kiszállítandó termékkel. A legnépszerűbb húsvéti termékkategóriák közé tartoztak 2021-ben a tisztító-, takarító- és mosószerek, a tartós élelmiszer, a pelenkák és egyéb babaholmik, a számítógépes kiegészítők, az üdítőitalok, játékok, okostelefonok, tévék, mobilkiegészítők és a konyhai eszközök. Az ingyenes kiszállítás bejelentése óta mintegy 30 százalékkal több rendelést kértek házhoz szállítással, mint a korábbi hetekben, ami azt mutatja, hogy a járványhelyzetben a magyarok szívesen élnek a vásárlás legbiztonságosabbnak számító formájával.
A húsvéti ingyenes szállítási kampány keretében a mintegy negyvenezer rendeléskor megvásárolt, csaknem hetvenezer termék házhoz szállításának költségét vállalta át az eMAG. A megrendelt termékek 85 százalékát kérik a vállalat ügyfelei házhoz, a fennmaradó 15 százalékot pedig csomagautomatába vagy átvevőpontra. A Budapesten és Pest megyében működő, 130 Easybox csomagautomatába mintegy másfélszer több rendelést kérnek a vásárlók az üzletek bezárását megelőző hetekhez képest, a vidéki városokban pedig a PostaPontokra irányított rendelések száma emelkedett nagyot. Mint ismert, az eMAG Magyarország március 25-én jelentette be, hogy április 4-ig ingyenesen szállít ki mérettől függetlenül minden online rendelést, átvállalva a csomagponton átvehető, kompakt méretű, könnyű termékek logisztikai költségeit és a teherautós kiszállítást igénylő háztartási nagygépek házhoz szállításának költségeit is.
A járványhelyzet miatt március 8-án életbe lépett általános boltzár következményeként tavaly márciushoz képest másfélszeresére nőtt az új vásárlók aránya az eMAG.hu-n. A húsvét miatt a játékok a szokásosnál jobban fogytak: a legtöbben legót és egyéb építőjátékot, különböző kültéri játékokat, társasjátékokat és szerepjáték jellegű termékeket (például játék konyha, játék barkácskészlet) kerestek. A húsvéti hosszú hétvége apropóján az eMAG.hu Szupermarket kategóriájában elérhető tartós élelmiszerek közül a tészták, lekvárok, szószok (idesorolják a mustárt és a tormát) eladásai növekedtek a legnagyobb mértékben.
Március 8. óta az eMAG hagyományos, fizikai áruházai is zárva tartanak, ezeknek a kirendeltségeknek a dolgozóit ideiglenesen az ügyfélszolgálatra vagy a Marketplace partnereit kezelő csapatba irányították át. Erre azért volt szükség, mert a boltzár bevezetése óta jócskán megemelkedett az ügyfélszolgálathoz érkező megkeresések száma: ezek 71 százaléka telefonon, a fennmaradó 29 százalék pedig online (a honlapon, az applikáción vagy a közösségi médián keresztül) érkezik be. A normál hétköznapokhoz képest nagyobb arányban érdeklődnek egy-egy termék paramétereiről, képességeiről telefonon keresztül az ügyfelek, de a legtöbb megkeresés a rendelés várható teljesítésének idejével kapcsolatos.
A megrendelt termékek
85
százalékát kérik kiszállításra
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.