BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felgyorsul a luxusmárkák átalakulása a járvány miatt

A koronavírus-járvány minden eddiginél jobban rávilágított az online értékesítés fontosságára, nincs ez másként a luxuscikkek esetében sem. Még azok a márkák is egyre jobban elkötelezik magukat ezen a területen, amelyek eddig ellenálltak a digitális fejlődésnek.

A Luxe Digital portál immár negyedik éve teszi közzé azt a listát, amelyből az online keresések alapján kiderül, melyek azok a luxuscégek, amelyek termékeit a leginkább keresik az interneten. Ez a lista az évek során fontos fokmérője lett annak, hogy milyen irányban fejlődnek a luxusbrandek a jövőben. A felmérés készítői szerint a luxusipar transzformációja idén még jobban felgyorsul, azok a tendenciák, amelyek eddig is tetten érhetők voltak, most még inkább teret nyernek.

A láthatóság és átláthatóság szinte mindennél fontosabb lett, ahogy a megváltozott fogyasztói igények is.

Az online luxuscikk-értékesítések tavaly év végére nagyjából 49 milliárd eurót tettek ki, ez jókora növekedés a 2019-es 33 milliárd euróhoz képest – derül ki a Bain & Company adataiból. Ráadásul az online luxusköltések volumene csaknem megduplázódott 2019-hez képest: tavaly 23 százalék volt a netes vásárlások aránya a luxustermékek körében, tavalyelőtt mindössze 12 százalék. Ebből kiindulva iparági szakértők várakozásai szerint 2025-re a luxusköltések mintegy harmada történik majd online. A 30 százalékos becslés 5 százalékponttal magasabb, mint ahogy azt tavaly várták.

Az internetes keresések alapján a Luxe Digital listáján első helyen a Gucci áll, a Chanel követi, majd a Hermes, a Dior és a Louis Vuitton következik a sorban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.