Közel háromszor annyi online rendelés érkezett az Euronics műszaki áruházlánc webshopjába a tavaszi boltzár alatt, mint a tavalyi év azonos, már akkor is rekordokat döntő időszakában.
A weboldal több mint 2 millió látogatója 2021. március 8. és április 6. között összesen 268 százalékkal nagyobb értékben vásárolt házhozszállítással, mint 2020 tavaszán, a pandémia miatti lezárások első heteiben.
Egy-egy rendelésnél idén is átlagosan 50 ezer forint körül költöttek a vásárlók.
Ahogy az a streaming platformok (Netflix, HBO Go stb.) tavalyi felfutásából is várható volt, az Árukereső.hu oldalon és az Euronics webshopjában is rendkívül nagy volt az érdeklődés a TV-készülékek iránt.
Az elmúlt hónapban továbbá kiugróan megnőtt az okostelefonokat és tartozékaikat keresők száma, idén ezek voltak a legkeresettebb készülékek.
Általában érdeklődünk az okoskészülékek iránt:
az okosórákat és az okosotthonokhoz szükséges eszközöket háromszor annyian keresik, mint tavaly tavasszal, és az egész otthonunkat lefedő WiFi-routerek is háromszor olyan népszerűek voltak, mint 2020 azonos időszakában.
Magunk is meglepődtünk, milyen hatalmas felfutást produkált az online értékesítés. Nem számítottunk rá, hogy közel megháromszorozzuk a tavaly tavaszi webshop-árbevételt
- mondta Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója.
Az Euronics a háztartási kisgépek kategóriájában négy-ötszörös növekedést ért el tavaly március-áprilishoz képest, keresettek voltak a takarítógépek, porszívók, robotporszívók. Ugyanakkor a hagyományos erősségeiknek számító TV, háztartási nagygép és IT termékkörökben is kivétel nélkül legalább a kétszeresét forgalmazták.
A tavalyi karanténban elharapózott főzőszenvedély töretlen: az Euronics adatai alapján rengeteg konyhai kisgépet vásároltunk, az olajsütők iránti kereslet például több mint 4-szeresére, a botmixerek és turmixgépek forgalma közel háromszorosára nőtt.
Talán nem meglepő, hogy az otthon töltött órák ismételt növekedésével, illetve a következő generációs PlayStation és Xbox modellek megjelenésével duplázott a játékkonzol kategória, de – lehetséges, hogy már a járványhelyzet utánra, a tavaszi-nyári baráti összejövetelekre készülve – a hifirendszerek, vezeték nélküli hangszórók, partyboxok iránti kereslet is kétszeresére nőtt. Most, hogy a ház körüli munkákra is van időnk, kitűnően teljesített az Euronics tavaly bevezetett új kert és barkács-termékköre, kevesebb, mint egy év alatt stratégiai termékcsoporttá nőtte ki magát.
„Közel 400, a logisztikában és a kiszolgáló területeken dolgozó munkatársunk az elmúlt hónapban is megállás nélkül a vásárlók kiszolgálásán ügyködött, 68 üzletünk mintegy 700 dolgozója pedig vasárnap visszatért az áruházakba” – tette hozzá Fazekas Bálint.
Büszke vagyok rá, hogy vállalatunk mintegy 1100 munkavállalóját meg tudtuk tartani, nem volt szükség létszámcsökkentésre, és megőrizhettük sokuk akár két-három évtizedes tapasztalatát, vevőismeretét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.