Cégvilág

Keserűvé tette a magyar édességpiacot a pandémia

Egyik legnagyobb esését szenvedte el a magyarországi édességpiac a tavalyi húsvéti időszak alatt. Normális körülmények között évente körülbelül 4-5 milliárd forint értékben 900-1000 tonna húsvéti édesség fogy a húsvéti időszakban. A járvány várhatóan az idei eladásoknál is érezteti hatását.

A magyarországi édességpiac egyik legnagyobb esését szenvedte el a tavalyi húsvéti időszak alatt – 20-25 százalékkal csökkentek a szezonális édességtermékek eladásai – írja a haszon.hu.

A magyar piacon normális körülmények között évente körülbelül 4-5 milliárd forint értékben 900-1000 tonna húsvéti édesség fogy, elsősorban csokinyúl és csokitojás. Ez a mennyiség tavalyi ünnepi időszakban 820 tonnára apadt, 3 milliárd forint körüli értékben.

Az éves csokoládéfogyasztás körülbelül 5 százaléka tehető a húsvéti időszakra.

A járvány hatásait főleg a kisebb hazai gyártók érezték meg erőteljesebben, ezért a szektor különösen várja a járvány csillapodását, hogy ezáltal erőteljesen növelni tudják eladásaikat.

Bár az online értékesítés szinte mindenhol felpörgött, az édesség esetében ez teljes egészében nem tudja kiváltani a hagyományos csatornákat.

Fotó: MTI/EPA/Oliver Berg

Tovább ront a piac helyzetén, hogy az idei húsvét az eddigi legveszélyesebb, legtöbb embert érintő harmadik hullámmal esik egybe.

Bízunk abban, hogy ha a kereslet húsvétkor visszafogottabb is lesz, a tavalyi mélypontról pozitív irányba indulunk el

– mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke.

Optimista becslése szerint idén 3-4 százalékkal nőhet a húsvéti édességpiac, ami 850 tonna édességet jelent, az árbevétel 3 milliárd forint felett alakulhat.

A minőségre utaznak a vevők

Változás állt be a vásárlói szokások területén. A vevők egyre inkább a minőségi édességeket keresik. A METRO Kereskedelemi Kft. tapasztalata alapján

a vásárlók nem elégszenek meg az alacsonyabb színvonallal, inkább választanak drágább, vagy akár kisebb kiszerelésű édességet.

Ennek is köszönhetően teljesen kiszorultak a piacról a bevonó masszából készült termékek. Ezt a trendet a járvány sem tudta megváltoztatni.

Magyar Édességgyártók Szövetsége húsvét édesség édességpiac
Kapcsolódó cikkek