A magyarországi édességpiac egyik legnagyobb esését szenvedte el a tavalyi húsvéti időszak alatt – 20-25 százalékkal csökkentek a szezonális édességtermékek eladásai – írja a haszon.hu.
A magyar piacon normális körülmények között évente körülbelül 4-5 milliárd forint értékben 900-1000 tonna húsvéti édesség fogy, elsősorban csokinyúl és csokitojás. Ez a mennyiség tavalyi ünnepi időszakban 820 tonnára apadt, 3 milliárd forint körüli értékben.
Az éves csokoládéfogyasztás körülbelül 5 százaléka tehető a húsvéti időszakra.
A járvány hatásait főleg a kisebb hazai gyártók érezték meg erőteljesebben, ezért a szektor különösen várja a járvány csillapodását, hogy ezáltal erőteljesen növelni tudják eladásaikat.
Bár az online értékesítés szinte mindenhol felpörgött, az édesség esetében ez teljes egészében nem tudja kiváltani a hagyományos csatornákat.
Tovább ront a piac helyzetén, hogy az idei húsvét az eddigi legveszélyesebb, legtöbb embert érintő harmadik hullámmal esik egybe.
Bízunk abban, hogy ha a kereslet húsvétkor visszafogottabb is lesz, a tavalyi mélypontról pozitív irányba indulunk el
– mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke.
Optimista becslése szerint idén 3-4 százalékkal nőhet a húsvéti édességpiac, ami 850 tonna édességet jelent, az árbevétel 3 milliárd forint felett alakulhat.
A minőségre utaznak a vevők
Változás állt be a vásárlói szokások területén. A vevők egyre inkább a minőségi édességeket keresik. A METRO Kereskedelemi Kft. tapasztalata alapján
a vásárlók nem elégszenek meg az alacsonyabb színvonallal, inkább választanak drágább, vagy akár kisebb kiszerelésű édességet.
Ennek is köszönhetően teljesen kiszorultak a piacról a bevonó masszából készült termékek. Ezt a trendet a járvány sem tudta megváltoztatni.