Az Egyesült Államokban a Trump-adminisztráció utolsó napjaiban lazítottak a flottafogyasztási előírásokon, a január 14-i rendelkezés értelmében a büntetési tételek emelését a 2022-es modellévre halasztották. A Tesla bíróságon próbálja érvényteleníteni ezt, mert a döntés „csökkenti azoknak a teljesítményalapú ösztönzőknek az értékét, amelyeket az elektromosjármű-gyártók – például a Tesla – a szabványok szerint gyűjtenek”.
Értsd: kevesebb bevétele lesz majd az emissziókreditek értékesítéséből, márpedig ez teszi egyáltalán nyereségessé a Tesla Motorst. Amíg a cégnek 2019-ben 594 millió dolláros bevétele volt emissziókreditek értékesítéséből, ez az összeg 2020-ra 1,58 milliárd dollárra emelkedett. A Biden-adminisztráció egyetért a flottafogyasztási előírások szigorításával, de nem látja szükségét azonnali beavatkozásnak, mivel nem az aktuális évre vonatkozó értékekről van szó, ezért az NHTSA hivatalnak hat hónapot adott a helyzet felülvizsgálatára. A Tesla azért félti a környezetet, pardon, a profitját, mert amíg nem ismertek a szigorítás pontos feltételei, addig kevesebb pénzt tud kérni az emissziókreditjeiért.
A cégnek
2020-ban
1,58
milliárd dollár bevétele volt emissziókreditek értékesítéséből
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.