BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közösen a hamisítás ellen

Az LVMH, a Richemont és a Prada blokklánc-technológiával veszi fel a hamisítás ellen a harcot. Az Aura platform lehetővé teszi a fogyasztóknak, hogy hozzáférjenek a luxusáruk terméktörténetéhez és hitelességének igazolásához – a nyersanyagtól az értékesítésig, egészen a használtcikk-piacokig.

A hamisítás ellen lép fel közösen néhány luxuscég, amelyek egy Aura elnevezésű platformot létrehozva a blokklánc-technológia segítségével segítik vásárlóikat abban, hogy nyomon követhessék az áruk eredetét, és megbizonyosodhassanak azok valódiságáról – számol be a The New York Times. A több márkát magáénak tudó LVMH és a Prada, a Cartier-val együtt az Ethereum platformra alapozva tömörült egy blokklánc-konzorciumba. A luxustermékek élettörténetét a nyersanyagtól az értékesítésig, sőt egészen a használtcikk-piacokig nyomon követhetik a vásárlók.

A blokkláncok arra is alkalmasak, hogy számos információt tároljanak, és megosszák a nyilvánossággal. A platformon eddig a Bulgari, a Cartier, a Hublot, a Louis Vuitton és a Prada termékeit ellenőrizhetik a vásárlók, de a jövőben várhatóan még több luxusmárka csatlakozik hozzájuk.

„A platform nagyszerű lehetőség arra, hogy a vásárlóinkkal megerősítsük a kapcsolatunkat, növeljük a termékeink iránti bizalmukat” – idézi az LVMH ügyvezető igazgatóját, Toni Bellonit a The New York Times.

A gyártás során minden terméket rögzítenek egy megosztott felületen, amely reprodukálhatatlan és egyedi információkat tartalmaz. A vásárláskor a fogyasztó a márka termékére rákeresve megkaphatja az összes termékinformációt tartalmazó Aura-tanúsítványt. A decentralizált és megváltoztathatatlan blokklánc-technológia átláthatóságot biztosít a fogyasztók számára: igazolja a termék hitelességét, részleteket mutat be a termék eredetéről és összetevőiről (ideértve az etikai és környezeti információkat is), a termék ápolására vonatkozó utasításokat ad, és az utólagos értékesítési és garanciális szolgáltatások is rendelkezésre állnak.

Az Aurát kifejezetten luxusmárkák fejlesztették ki luxusmárkák számára. A cégek rugalmasan alakíthatják ki a platform képességeit: egyesek dönthetnek úgy, hogy a nyersanyagok beszerzésére összpontosítanak, míg mások testre szabott szolgáltatások nyújtására és a fogyasztói hűség erősítésére fektetik a hangsúlyt.

Ez idáig még mindössze

5

márka csatlakozott,

de várhatóan

egyre többen lesznek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.