BUX 54,764.34
-0.67%
BUMIX 4,387.15
-0.12%
CETOP20 2,465.98
-0.55%
OTP 19,000
-0.73%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-1.69%
0.00%
0.00%
ZWACK 16,600
0.00%
0.00%
ANY 1,595
-0.31%
RABA 1,460
0.00%
+0.35%
+0.47%
+2.22%
0.00%
OPUS 246.5
+0.61%
+0.21%
-0.89%
-0.46%
OTT1 149.2
0.00%
+0.40%
MOL 2,738
-1.08%
+4.74%
ALTEO 1,535
-1.29%
+0.56%
-1.61%
EHEP 1,800
-1.37%
0.00%
-0.32%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+3.07%
-0.72%
-4.26%
0.00%
SunDell 37,400
0.00%
+2.50%
+0.43%
+1.09%
0.00%
+1.31%
NUTEX 19.82
-0.10%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A legnagyobb autógyártók is mikrochip-hiánnyal küzdenek

Minél tovább tart a válság, annál nehezebb lesz az autóiparnak fenntartania jelenlegi üzleti modelljét.

Súlyosan érinti a világ autógyártóit a mikrochip-ellátásban bekövetkezett hiány, és ezért az autóiparnak alapjaiban át kell gondolnia beszállító láncának a szerkezetét – jelentette ki szerdán Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója a Financial Times webkonferenciáján.

Az autóipar számára világszerte megnehezítette a koronavírus-válságból való kilábalást a járműelektronikai berendezésekhez szükséges félvezető áramkörök ellátásában keletkezett hiány.

Minél tovább tart a válság, annál nehezebb lesz az autóiparnak fenntartania jelenlegi üzleti modelljét

- fogalmazott a Stellantis vezére.

A világ negyedik legnagyobb autóipari konglomerátuma, a Stellantis a múlt héten negyedéves eredménybeszámolója közzétételekor a mikrochip-ellátás javulását jelezte előre az év második felére, hozzátéve, hogy a fennakadások egészen 2022-ig is eltarthatnak.

Fotó: Shutterstock

Tavares hangsúlyozta a konferencián azt is, hogy az autóiparnak a nyersanyagárak emelkedésével is szembe kell néznie, aminek megoldásást az újrahasznosítható nyersanyagok növekvő alkalmazásában látja.

Az autóipar legnagyobb kihívása szerinte a tiszta mobilitás megfizethető szinten tartása. Hangsúlyozta, hogy az elektromos mobilitást fentről lefelé kényszerítették ki a kormányok brutális erő alkalmazásával, az nem az autóipar döntése volt.

Ha csak a gazdag ügyfelek számára tudunk tiszta mobilitást biztosítani, az nem lesz lényeges hatással az emissziós értékekre

- mondta. Hozzátette:

Nem könnyű 30 ezer eurós elektromos autókat eladni, ha ugyanazt a modellt hagyományos hajtással meg lehet kapni fele áron is.

A Stellantis az év elején alakult meg az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles és a francia PSA autóipari konszernek egyesülésével.

Kapcsolódó cikkek