A Netflix, a streaming királya 208 millió előfizetőt számlál világszerte. A feltörekvő pozíció most azonban megtörni látszik a médiacégek negyedéves eredményeinek közlése szerint – írja a Financial Times.
A Disney, az HBO és a ViacomCBS is lehagyták a sorban a Netflixet az idei év első három hónapjában.
A Netflix részvényei 10 százalékot veszítettek.
A befektetők sem nézik ezt jó szemmel, mert attól tartanak, hogy
milliárdokat kell majd invesztálniuk új műsorokra, hogy bevonzzák a nézőket.
Az egyik részvényelemző a pandémia alatt nyújtott lenyűgöző produktumról úgy véli, hogy akkor éppen rásütött a nap az online szórakoztatóiparra, de ez még nem elég, továbbra is jól kell teljesíteni.
Az elmúlt hónapokban kevesebb, mint négy millió új előfizetőt sikerült a táborukban tudniuk.
Ezzel szemben a Disney Plus kilenc millió, a ViacomCBS hat millió, míg az HBO közel három millió amerikai előfizetőt regisztrált a streaming szolgáltatásához.
Még a legnagyobb piacokon, az Egyesült Államokban és Kanadában is mindössze 450 ezer felhasználó regisztrált.
Reed Hastings, a Netflix társalapítója szerint még helyrehozható a lemaradás a versenyben és újra növekedési fázisba léphetnek.
Fejlődésnek számít például, hogy a vállalatnak már nincs szüksége hitelre a programozási költségek fedezésére, valamint áprilisban
öt milliárd dolláros részvény-visszavásárlási tervet hirdettek meg.
A Netflix vezetői azt ígérik: az év második felére újra fellendül a növekedés.
Sokat várnak a lengyel–amerikai–magyar fantasy-dráma, a Vaják második évadától is.