BUX 51,268.65
+1.07%
BUMIX 4,277.37
-0.33%
+1.88%
OTP 17,580
+1.71%
KPACK 9,000
-1.64%
0.00%
0.00%
+0.26%
+1.68%
ZWACK 16,700
0.00%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,350
-1.10%
0.00%
0.00%
+0.59%
-2.69%
-1.32%
+0.47%
-3.64%
+0.77%
OTT1 149.2
0.00%
-0.83%
MOL 2,456
+0.90%
+6.54%
ALTEO 1,760
+2.92%
-2.44%
0.00%
EHEP 1,740
-1.42%
0.00%
-1.11%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.27%
-0.59%
-3.88%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
+2.50%
-0.44%
+3.05%
+5.65%
-1.54%
NUTEX 16.18
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Nő az online kuponok népszerűsége

A kuponoknál tavaly tavasz óta ugyan erőteljes növekedés figyelhető meg az applikációs értékesítésben, ám ezzel együtt még jó ideig a papíralapú utalványoknak is lesz létjogosultságuk.

Az online vásárlás olyan mértékben erősödött az elmúlt egy évben – részben a járvány miatti korlátozásoknak betudhatóan –, hogy sokan a papíralapú kuponokat is online voucherekre cserélik. Magyarországon egyetlen év alatt háromesztendőnyit fejlődött az e-kereskedelem a GKI Digital és az Árukereső közös felmérése szerint,

a korábbi évi 16-18 százalékos növekedés helyett tavaly 45 százalékos rekordbővülést és 909 milliárd forintos bevételt mértek.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a tavalyi és az idei március között ennél is nagyobb, 63 százalékos volt a digitális piac bővülése. A bolti kiskereskedelmi forgalom is kezd visszatérni a 2019-es, járvány előtti szintre, összességében azonban nem tudták ellensúlyozni a forgalomkiesést a csomagküldő szolgálatok és a netes rendelések.

A megváltozott gazdasági helyzet a vásárlók szokásaira is hatással van.

A digitális piac

63

százalékos bővülést produkált

A válság mindig kedvez a racionalizált költéseknek Pintér Róbert, a Reacty Digital üzletfejlesztési igazgatója, a Budapesti Corvinus egyetem adjunktusa szerint. Úgy véli, most a társadalom két szegmense is érintett a kuponozásban: azok, akik félre tudtak tenni a karanténidőszak alatt, és azok, akik csökkenő bevételeik miatt most az okos vásárlást preferálják.

Fontos, hogy olyan márka alatt fusson a kuponos akció, amelyet már megismert a közönség, bízik benne, évről évre várja a programot. Lényeges az is, hogy a szervező rendelkezzen megfelelő platformokkal, működő rendszerekkel, és ismerje a vásárlóit

– emelte ki Pintér Róbert. Hozzátette: mivel a nagy márkák számára vonzó közönséget szólítanak meg például a kuponnapok, igazi win-win szituáció állt elő. A kérdés hosszú távon az, hogy az akció mennyire tud bővülni, és mennyire tudja megszólítani a kkv-kat, például a prémiumtermékeket gyártó kis manufaktúrákat.

Fotó: Shutterstock

A 18 és 49 év közötti nők körében, vagyis a kiemelten fontos elsődleges vásárlói csoportban végzett reprezentatív felmérést tavaly novemberben a Reacty Digital, eszerint a Black Friday (51 százalék), a Joy-napok (20 százalék) és a Glamour-napok (19 százalék) akcióit ismerik a legjobban. A kuponakciók népszerűségét a Praktiker is tapasztalja.

A program óriási vevőszámot generál az áruházainkban és a webshopunkban egyaránt. Az áruházban vásárlók többsége az újságból kivágott kuponokkal érkezik, de folyamatosan nő a ShoppieGo appon keresztüli beváltások száma is

– mondta Burka Szilvia, a Praktiker Kft. marketing- és online szolgáltatások igazgatója.

A Deichmann esetében is nagy a kuponnapok felhajtóereje, a fixen tervezhető, országos események a kereskedők és a vásárlók számára is nyertes helyzetet teremtenek. Schmidt László, a Deichmann digitális és omnichannel osztályvezetője szerint rengeteg vásárló már éjfélkor ott toporog az online shopban, hogy mihamarabb beszerezhesse a kiszemelt terméket.

A vállalat erre rá is erősített, az idei Joy-napokon például már több mint 800 modell csak online volt elérhető.

A Joy-napokat szervező Marquard Media kereskedelmi igazgatója, Pastyik Renáta szerint a jövőben tovább bővül majd a kuponozás népszerűsége, emellett a digitális és a fizikai vásárlás elegyére számít. Ugyan 2020 tavasza óta erőteljes növekedés figyelhető meg az applikációs értékesítésben, még jó ideig van létjogosultságuk a papíralapú kuponoknak is.

Webshoppal és gépekkel készülnek a válság utánra

A vállalkozások igyekeznek mindent megtenni, hogy megfeleljenek a járvány alatt megváltozott fogyasztói igényeknek. A versenyhivatal pedig az figyeli, hogy ne essenek túlzásba.

 

Kapcsolódó cikkek