Cégvilág

Technológiai átállást vezényel az új gyárigazgató Makón

A Continental makói gyárában a technológiai átállás során gumi alapanyagról műanyag alapú termékek gyártására váltanak.

A Continental technológiai vállalat Szűrszabó Leventét bízta meg a makói, autó­ipari tömlővezetékeket gyártó Continental gyárigazgatói feladatainak ellátásával. A mérnök- és közgazdász-végzettségű szakember húsz évet meghaladó autóipari és több mint tízéves felső vezetői gyakorlattal rendelkezik. A lean gyártási folyamatokkal kapcsolatos ismereteit az egyesült államokbeli Michigani Egyetemen sajátította el, az autóiparban elvárt minőségügyi kompetenciáit folyamatosan fejleszti. A műanyagformázás, a műanyag-technológiák és a szerszámtervezés területén megszerzett tudásával nagymértékben hozzájárul a makói gyár folyamatban lévő technoló­giai átállásához, a gumi alapanyagról műanyag alapú termékekre váltásban.

A Continental technológiai vállalat Magyarországon egy mes­ter­ségesintelligencia- és egy fej­lesztő­központtal, a jövőbeli autóipari trendekhez igazodó járműdinamikai tesztpályával, hét gyárral, valamint egy regionális gumiabroncs-kereskedelmi és logisztikai központtal van jelen, összesen több mint nyolcezer dolgozója van.

Szűrszabó Levente, a Contitech új makói igazgatója
Fotó: Délmagyarország / Szabó Imre

„Nagy kihívás egy már több mint 25 éve az autóipari szektorban működő, a város és a térség egyik legnagyobb munkaadójának számító gyár vezetése” – mondta Szűrszabó Levente, a makói Continental gyárigazgatója.

„Az iparág átalakulása, a piaci igények változásának felgyorsulása és a régió kiélezett versenyképességi helyzete által jellemezhető időszakban kell egyszerre rugalmasnak és stabilnak lenni, nyitottnak és bátornak a szükséges változtatások végrehajtására.

A Continental vállalat erős vállalati kultúrája, a makói munkatársak összetartása és a fejlődési lehetőségek kiaknázása együttesen olyan a lehetőség, amellyel nyertesként kerülhetünk ki a jelenlegi változásokból” – tette hozzá a gyárigazgató.

A Continental hűtő-fűtő csöveket gyártó szegmensének legnagyobb és legmeghatározóbb része a makói telephely, továbbá globális szegmensközpontként támogatja a vállalat világszerte működő, hűtő-fűtő csövek gyártására specializálódott gyárait. Az elsősorban az elektormobilitás által vezérelt pia­ci igények is megkövetelik a termékek technológiai átállását, ami most minden piaci szereplő számára kihívás.

A makói gyár az elmúlt hónapokban megkezdte a váltást az új műanyag-technológiákra a helyi munkatársak bevonásával, és nemzetközi támogatással is indultak projektek az átállás sikeres megvalósítására.

A Continental folyamatosan és nagymértékben járul hozzá a közlekedés biztonságának javításához és a globális klímavédelemhez. Mindezt teszi fékrendszerek, hajtómű- és futóműkomponensek és infotainmentmegoldások biztosításával, valamint a jármű-elektronika, gépjárműabroncsok és műszaki elasztomertermékek fejlesztésével, gyártásával és szállításával.

Magyarországon a Continental csoport mind az öt üzleti területével jelen van. Az önvezető mobilitás és biztonság (AMS), a járműhálózat és információ (VNI) divízió, a gumiabroncsok terén ipari megoldásokat nyújtó ContiTech, valamint az elektromobilitást és meghajtási technológiát szállító Vitesco Technologies hazai vállalatai fejlesztési, gyártási és kereskedelmi tevékenységet folytatnak Budapesten, Debrecenben Veszprémben, Szegeden, Makón, Vácott, Nyíregyházán, valamint Budaörsön.

 

Címlapkép: Koncz György / MW

makó Continental
Kapcsolódó cikkek