BUX 42,733.39
-2.96%
BUMIX 3,743.44
-0.90%
CETOP20 1,841.99
-0.52%
OTP 8,918
-4.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.00%
+0.99%
ZWACK 17,300
-0.57%
0.00%
ANY 1,545
-2.52%
RABA 1,115
-0.89%
0.00%
-0.63%
0.00%
-0.47%
OPUS 151.8
-0.78%
-1.00%
-0.79%
0.00%
-1.20%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,814
-4.16%
-0.38%
ALTEO 2,780
+0.72%
0.00%
+0.68%
0.00%
+0.85%
-3.23%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.05%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+9.83%
-5.24%
+0.74%
0.00%
+0.39%
NUTEX 10.05
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
+0.29%
0.00%
NAP 1,228
+3.02%
0.00%
+9.12%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Visszaesett a dekorkozmetikumok forgalma

Egyetlen év alatt 17 százalékkal esett vissza a dekorkozmetikumok kiskereskedelmi forgalma.

A járványügyi védekezés hatására a dekorkozmetikumok terén is jelentősen változott a fogyasztói magatartás, a rendezvények és társas összejövetelek hiánya miatt a kategóriában kevesebbet vásárolnak a fogyasztók.

Ezt mutatja az is, hogy egyetlen év alatt 17 százalékkal esett vissza a dekorkozmetikumok kiskereskedelmi forgalma:

2020. február és 2021 januárja között 11 milliárd forintot értékben vásároltak a fogyasztók dekorkozmetikai termékeket a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe szerint.

Emellett az eladás volumene is látványosan csökkent, 18 százalékkal kevesebb dekorkozmetikumot adtak el a kiskereskedelemben a vizsgált időszakban.

Fotó: Shutterstock

Az értékbeli forgalom több mint négyötödét továbbra is a gyártói márkás termékek teszik ki.

Továbbra is meglehetősen koncentrált a dekorkozmetikumok piaca, a forintban mért forgalom 97 százalékát a drogériák bonyolítják, és a vizsgált időszakban még egy százalékkal erősítette is a pozícióját.

A 2500 négyzetméternél nagyobb üzletekben esetében azonban a felére csökkent a kategória forgalma a vizsgált időszakban, és a dekorkozmetikumok értékbeli eladásából nagyjából 2 százalékot tesznek ki. Értékben a piac több mint egyötödét teszi ki az alapozó, ez a legmagasabb forgalmat generáló szegmens a kategóriában. Ezt a szempillaspirál, a körömlakk, majd a szemceruza követi – derült ki a NielsenIQ jelentéséből.

A járvány ellenére is erősödött a túró rudi gyártója

A Milli, a Pöttyös, az Oké! és a Completa termékeket készítő tejipari vállalat árbevétele tavaly is növekedett, bár kissé a tervek alatt maradt.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek