BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tízmilliárdból fejleszt az Aldi

Kotroczó Melitta | Átadta új, 8800 négyzetméteres hűtőraktárát az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. Hatmilliárd forintos beruházásával eddig hetven új munkahelyet teremtett Biatorbágyon, és újabb magyarországi élelmiszerek kerülnek a kínálatába. Az élelmiszerlánc logisztikai központjának raktárbázisa a fejlesztés nyomán jelentősen, 61 800 négyzetméteresre nőtt. Ide érkeznek a termékek az Aldi minden beszállítójától, illetve innen indulnak a teherautók feltölteni a 148 magyarországi Aldi üzletet. A 8800 négyzetméteres, új egységben egy mínusz 23 Celsius-fokos mélyhűtő és egy nulla Celsius-fokos hűtőraktár mellett egy kilenc rámpával ellátott előhűtő is helyet kapott. A raktárban olyan hűtőközeget használnak, amely esetleges szivárgás esetén sem károsítja a környezetet.

Az új ingatlan használatbavételével megduplázódik az áruházlánc hazai hűtőraktár-kapacitása, amely ráadásul 40 százalékkal növeli az Aldi hazai üzletei által elérhető hűtött termékkínálatot. „Az idén mintegy 4 százalékkal bővítjük a kínálatunkat, például több mint 70 különböző tejtermékkel, felvágottal, hűtött kényelmi termékkel, hústermékekkel, pékáruval és zöldséggel, illetve gyümölccsel. A termékek fele magyarországi beszállítóktól érkezik” – mondta Bernhard Haider, az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója az új egység átadóján. Köszönetet mondott a város önkormányzatának a gördülékeny ügyintézésért, hálája jeléül a raktárat ezentúl hivatalosan is Aldi Biatorbágyi Logisztikai Központnak nevezik. A most felvett 70 új dolgozóval már csaknem 600 embert foglalkoztat az Aldi a logisztika területén. Kulcsár Dénes ügyvezető igazgató bejelentette, hogy hűtő­pultjaik bővítésére és a pékségek bútorainak modernizálására mintegy 4 milliárd forintot fordítanak, a beruházás így összesen közel 10 milliárd forintba kerül, a hazai beszállítóktól pedig még több friss és hűtött termék juthat el a vásárlókhoz.

A tavalyi fejlesztésekről és járványnak a vállalatra gyakorolt hatásáról Bernhard Haider elmondta, hogy felgyorsították a digitalizációt, így 2020-ban már több mint háromezer terméket tettek online rendelhetővé. Ezzel az Aldi lett az első hazai diszkonthálózat, amelynek a termékei online rendelhetők. Egyelőre 34 agglomerációs településen érhető el a szolgáltatás, de hamarosan Pécsen, Székesfehérváron és a Balaton környékén is beindul. Ezenfelül beruháztak a klímavédelemért is: 30 százalékkal növelték e-töltő-kapacitásukat, így tizenöt megyében 80 üzletük már rendelkezik ilyennel, és folytatják a tavaly megkezdett napelem-telepítéseket is. Az idén 16 üzlet tetejére telepítenek napelemet, a vállalat az év végére a teljes magyarországi energiafogyasztásának 2 százalékát fenntartható energiaforrásból fogja fedezni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.