Tízmilliárdból fejleszt az Aldi
Kotroczó Melitta | Átadta új, 8800 négyzetméteres hűtőraktárát az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. Hatmilliárd forintos beruházásával eddig hetven új munkahelyet teremtett Biatorbágyon, és újabb magyarországi élelmiszerek kerülnek a kínálatába. Az élelmiszerlánc logisztikai központjának raktárbázisa a fejlesztés nyomán jelentősen, 61 800 négyzetméteresre nőtt. Ide érkeznek a termékek az Aldi minden beszállítójától, illetve innen indulnak a teherautók feltölteni a 148 magyarországi Aldi üzletet. A 8800 négyzetméteres, új egységben egy mínusz 23 Celsius-fokos mélyhűtő és egy nulla Celsius-fokos hűtőraktár mellett egy kilenc rámpával ellátott előhűtő is helyet kapott. A raktárban olyan hűtőközeget használnak, amely esetleges szivárgás esetén sem károsítja a környezetet.
Az új ingatlan használatbavételével megduplázódik az áruházlánc hazai hűtőraktár-kapacitása, amely ráadásul 40 százalékkal növeli az Aldi hazai üzletei által elérhető hűtött termékkínálatot. „Az idén mintegy 4 százalékkal bővítjük a kínálatunkat, például több mint 70 különböző tejtermékkel, felvágottal, hűtött kényelmi termékkel, hústermékekkel, pékáruval és zöldséggel, illetve gyümölccsel. A termékek fele magyarországi beszállítóktól érkezik” – mondta Bernhard Haider, az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója az új egység átadóján. Köszönetet mondott a város önkormányzatának a gördülékeny ügyintézésért, hálája jeléül a raktárat ezentúl hivatalosan is Aldi Biatorbágyi Logisztikai Központnak nevezik. A most felvett 70 új dolgozóval már csaknem 600 embert foglalkoztat az Aldi a logisztika területén. Kulcsár Dénes ügyvezető igazgató bejelentette, hogy hűtőpultjaik bővítésére és a pékségek bútorainak modernizálására mintegy 4 milliárd forintot fordítanak, a beruházás így összesen közel 10 milliárd forintba kerül, a hazai beszállítóktól pedig még több friss és hűtött termék juthat el a vásárlókhoz.
A tavalyi fejlesztésekről és járványnak a vállalatra gyakorolt hatásáról Bernhard Haider elmondta, hogy felgyorsították a digitalizációt, így 2020-ban már több mint háromezer terméket tettek online rendelhetővé. Ezzel az Aldi lett az első hazai diszkonthálózat, amelynek a termékei online rendelhetők. Egyelőre 34 agglomerációs településen érhető el a szolgáltatás, de hamarosan Pécsen, Székesfehérváron és a Balaton környékén is beindul. Ezenfelül beruháztak a klímavédelemért is: 30 százalékkal növelték e-töltő-kapacitásukat, így tizenöt megyében 80 üzletük már rendelkezik ilyennel, és folytatják a tavaly megkezdett napelem-telepítéseket is. Az idén 16 üzlet tetejére telepítenek napelemet, a vállalat az év végére a teljes magyarországi energiafogyasztásának 2 százalékát fenntartható energiaforrásból fogja fedezni.


