Három ütemben akár további háromszáz hektárral is bővülhet a jelenleg 145 hektáros fényeslitkei ipari park, erre mintegy húszmilliárd forintot fordít a beruházó East-West Intermodális Logisztikai Zrt. – közölte a társaság vezérigazgatója a felső-szabolcsi községben. Tálosi János az önkormányzat és a beruházó erről szóló megállapodásának aláírása után elmondta, hogy a társaság a települési és szabályozási terv módosításának jóváhagyása után elindítja az első száz hektár fejlesztését, és az igényeknek megfelelően további 100-100 hektárt szeretne az immár ipari és technológiai parknak nevezett létesítmény területébe bevonni.

Fotó: KALLUS GYÖRGY / VG

Felidézte, hogy a parkban 85 hektáron épül az East-West Gate (EWG) intermodális vasúti logisztikai terminál is, amely a tervek szerint 2022 első negyedévében üzembe áll. Építtetője az elképzelések szerint a park bővítése során a teljes területen kialakítja az infrastruktúrát, akár bérbeadással vagy épületek építésével vonzhatja be a parkba a befektetőket. A beruházás nagyságának érzékeltetésére elmondta, hogy a debreceni BMW-gyár négyszáz hektárt foglal el, e beruházás révén viszont ennél nagyobb, mintegy kétmillió négyzetméter építhető majd be. A parkban bármilyen üzemet, raktárat vagy szolgáltatást létrehozhatnak a betelepülni kívánó befektetők és vállalkozások. A vezérigazgató jelezte:

az ipari park fejlesztésének pénzügyi fedezete biztosított, a beruházás a terület megvásárlásától a közművek teljes kiépítéséig körülbelül 20 milliárd forintba kerül.

Az eseményen Seszták Miklós kormánybiztos, a térség fideszes országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy a 145 hektáros fényeslitkei ipari park alapkövét még 2009-ben tették le, a 85 százalékban elkészült ipari területre azonban az EWG beruházásáig nem érkezett nagyobb beruházó. Seszták Miklós kiemelte: a kormány döntött a Vásárosnaménytól Záhonyig tervezett M34-es autópálya kivitelezési munkálatainak előkészítéséről, azaz a gyorsforgalmi út záros határidőn, két-három éven belül elkészülhet. A fejlesztéssel érintett háromszáz hektáros terület már korábban, a 2010-es települési szabályozási tervben tartalékként szerepelt, ez a terület egyébként a Fényeslitke határában korábban létrehozni kívánt, de meg nem valósult acélhengermű beruházóinak is rendelkezésre állt – mondta a tájékoztatón Mártha Mihály Tibor, a település polgármestere.

A magyar–ukrán határ közelében, 30 milliárd forintos magánberuházásból épülő intermodális vasúti terminál Európa legnagyobb és legmodernebb ilyen létesítménye lesz, amely évente akár egymillió húszlábas konténert tud majd kezelni.