Kevesebb autót értékesített, mégis nőtt a német Daimler AG profitja a szeptember végével záródott három hónapban éves összevetésben; a 2,47 milliárd eurós adózott eredmény 21 százalékkal felülmúlta az egy évvel korábbit.

Fotó: Daimler AG

A Kecskeméten Mercedes-Benz-gyárat üzemeltető társaság pénteken azt közölte, hogy ebben az időszakban

a csiphiány miatt ugyan 30 százalékkal csökkent a Mercedes-Benz-egység értékesítése, ezt azonban részben ellensúlyozta a nagyobb hasznot hozó prémiumkategóriás S-osztály, valamint az elektronikus gépkocsik eladása.

A Daimler 577 800 autót értékesített a szeptember végével záródott három hónapban, 25 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

A cég  negyedéves forgalma 40,1 milliárd euró volt, alig kisebb az egy évvel korábbi 40,3 milliárdnál. A működési eredmény 18 százalékkal, 2,6 milliárdra emelkedett a tavalyi harmadik negyedévi 2,2 milliárdról.

A Daimler árfolyama 2,3 százalék pluszban állt pénteken a frankfurti értéktőzsdén a kereskedés indítása után csaknem egy órával.