Történetének legerősebb negyedévét zárta a szálláshelyek online piacterét üzemeltető miután fellendültek az utazások a koronavírus-járvány megfékezésével párhuzamosan.

A San Franciscó-i székhelyű amerikai vállalat a csütörtöki tőzsdezárás után kiadott gyorsjelentésében közölte, hogy bevétele és nyeresége egyaránt rekordszintet ért el. A nyáron meghaladta az egymilliárdot a kumulatív vendégszám, ami részben annak köszönhető, hogy egyre többen kapták meg a koronavírus elleni védőoltást, és a járvány harmadik hullámának elcsitultával enyhítették az utazási korlátozásokat. Idén ismét fellendültek a hosszabb távú és külföldi utazások a határok megnyitásának köszönhetően, de a hazai és a rövid távú nyaralások továbbra is népszerűbbek a járvány előtti utolsó, 2019-es évhez képest. A foglalások lemondásának szintje pedig még mindig is magasabb a járvány előttinél.

Fotó: AFP

Az Airbnb menedzsmentje a részvényeseknek írt levelében felhívta a figyelmet arra, hogy egy utazási fellendülésnél valami nagyobb dolog történik. A járvány következményeként a világ forradalmi változásokon megy keresztül abban a tekintetben, hogy az emberek hogyan élnek és dolgoznak. Az olyan technológiák, mint a Zoom, lehetővé teszik az otthoni munkavégzést. Az Airbnb pedig lehetővé teszi, hogy bármelyik otthonból lehessen dolgozni. Ez az új rugalmasság forradalmasítja az utazásokat is: emberek milliói utazhatnak gyakrabban, hosszabb utakra és több helyre, sőt élhetnek bárhol az Airbnb segítségével.

Az eredmények alátámasztani látszanak az Airbnb véleményét. A vállalat értékesítési árbevétele éves összevetésben 67 százalékkal, 2,237 milliárd dollárra emelkedett a harmadik negyedévben A két évvel korábbi azonos időszak, 2019. július–szeptemberben elért 1,65 milliárdhoz képest 36 százalékkal volt nagyobb a bevétel.

Az Airbnb adó- és kamatfizetés, illetve értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) kiigazításokkal számolva 1,1 milliárd dollárra rúgott a harmadik negyedévben, 120 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 501 milliót, illetve 213 százalékkal a két évvel korábbi 312,4 milliót.

A vállalat az előző három negyedévben elszenvedett veszteségek után ismét nyereséget termelt, az adózás utáni profit 834 millió dollárt, részvényenként 1,22 dollárt tett ki. A tavalyi harmadik negyedévben 219 millió, egy évvel korábban pedig 267 millió dollárra rúgott a haszon. Az idei első negyedévben 1,2 milliárd, a másodikban pedig 68 millió dollár volt a veszteség.

Elemzők 2,06 milliárd dolláros bevétel mellett részvényenként 72 cent nyereségre számítottak.