Úgy véli, ezek a kormányzati lépések elsősorban a tartós fogyasztási cikkek, azon belül a háztartási kis- és nagygépek forgalmát pörgethetik. Akár már a Black Friday idején, amelynek november 19-e a napja az eMAG és az Extreme Digital esetében is, az egymással összeolvadó két nagy e-kereskedő ráadásul közös platformon – az eMAG-én – kínálja az akciós termékeket ezen a napon.

A pandémia még nem ért véget, a vásárlási kedv változása nehezen követhető le, de reális cél a Black Friday-rekord látogatottságban, rendelésszámban és árbevételben

– húzta alá Várkonyi Balázs. Ezt azzal támasztotta alá, hogy ha a két legmeghatározóbb piaci szereplő egy napra összpontosítja a tematikus akcióit, akkor nagyobb eséllyel dönt csúcsokat, mint külön-külön. Együtt viszont két számjegyű növekedést is elérhetnek.

A VG másik felvetése szerint, ha a Black Friday-időszakra, illetve a karácsonyi bevásárlásra berendelt hatalmas árukészlet egy része csúszik, akkor az év végihez hasonló jelentős leárazásokat hozhat 2021. január–februárja is, Várkonyi Balázs viszont ezt másképp látja.

Nem látok jelentős kockázatot, ma két nap alatt ide tud érkezni bármi Kínából vagy bárhonnan máshonnan Ázsiából

– jelentette ki, eloszlatva az ellátási hiánnyal kapcsolatos kételyeket.

Fotó: Shutterstock

A csiphiány viszont középtávú probléma az eMAG és az Extreme Digital ügyvezetője szerint.

Ha nincs gyártóeszköz, vagy olyan drága az alapanyag, hogy nem éri meg termelni, akkor csökkentik a kapacitásokat

– összegzett. Példaként felhozta, hogy a laptopok esetében az alsó középkategóriás termékekből kisebb a választék, a gyártók inkább a közép felsőkategóriás cikkek felé fordultak. Vagyis a mennyiség helyett a minőséget választják: mivel kevesebb az alapanyag, azt inkább a jobb minőségű termékekbe építik be. 

Az eMAG és az Extreme Digital fúziója befejeződött – jelentette be Várkonyi Balázs. A megállapodás bejelentését követően a folyamat 2019 végén indult el, 2020-ban, a Covid-válság hazai begyűrűzésének idején lelassult, de nem állt meg, 2021-ben pedig felgyorsult. Mostanra közös, új alapokra helyezték, összehangolták a beszerzést, a logisztikát és az ügyfélszolgálatot is.

A november 19-i közös Black Friday kapcsán az is elhangzott:

mivel ma már szinte az egész hónap BF-lázban telik, fontosnak tartották, hogy egy napra összpontosítsák a leárazásokat.

Azt ígérik, több mint 500 ezer árucikk lesz „nagyon akciós”, köztük számos slágertermék: laptop, okostelefon, tv, mosó- és szárítógépek, egyéb háztartási kis- és nagygépek. Emlékezhetünk, hogy tavaly fél disznót is lehetett venni, az idén pedig ingatlanok ugyanúgy szerepelnek majd a kínálatban, mint a hamar hiánycikké váló AdBlue adalékanyag.

Az idei fekete pénteki rendelések kiszállítását az eMAG  és az Extreme Digital 14 napon belül, tehát 2021. december 3-ig vállalja.

Elvileg az juthat hozzá leggyorsabban a megrendelt termékekhez, aki az átvételt az ország több mint 400 pontján fellehető Easybox csomagautomatába kéri, akár még aznap. Az elállás lehetőségét az e-kereskedők 30 napig tartják fenn.