A Netflix mintegy 150 alkalmazottat bocsátott el kedden, alig egy hónappal azután, hogy a szórakoztatóipari nagyvállalat közölte, egy évtized óta először csökken az előfizetőik száma – tudatta a BBC.

A streaming-nagyhatalom áprilisban hozta nyilvánosságra, hogy 2022 első három hónapjában mintegy 200 ezer előfizetőt veszített el, és előrejelzéseik szerint a következő negyedévben további kétmillió felhasználó mondhatja le az előfizetését. A hír befektetői eladási hullámot is elindított, a cég részvényei egy nap alatt 35 százalékot zuhantak. Jelenleg 190 dolláron kereskednek a részvényekkel, ami 46 százalékos csökkenés az előző gyorsjelentési árhoz képest.

A kedden bejelentett elbocsátások elsősorban a kaliforniai irodákat érintik, és az Egyesült Államokbeli alkalmazottak mintegy 2 százalékát teszik ki. 

A vállalat közleményében az üzleti igények megváltozásával és cég bevételeinek visszaesésével indokolta a leépítéseket. 

Azt nem hozták nyilvánosságra, hogy az üzletág mely területeit érintik a megszűnő munkahelyek, de a Los Angeles Times szerint a HR-, a kommunikációs és a tartalmi részleg is érintett.

1232405058 Signage outside the Netflix Inc. office building on Sunset Boulevard in Los Angeles, California, U.S. on Monday, April 19, 2021. Netflix Inc. is scheduled to release earnings figures on April 20. Photographer: Bing Guan/Bloomberg via Getty Images
A Netflix Los Angeles-i székháza 2021. április 19-én.Fotó: Bing Guan / Bloomberg via Getty Images

Bár a 220 millió előfizetővel rendelkező Netflix továbbra is piacvezető a streamingplatformok között, az elmúlt években a konkurens szolgáltatók, például a Disney Plus, az HBO és az Amazon Prime Video megjelenése kiélezett versenyhelyzetet teremtett. A múlt havi eredményjelentésében a vállalat az orosz-ukrán háborúval és az amerikai előfizetői árak emelkedésével magyarázta a csökkenő előfizetések számát. 

Csak az orosz piacról való kivonulás 700 ezer felhasználó elveszítését vonta maga után.

A leépítések mellett a vállalat szelektálja a tartalmakat és kevesebb saját gyártású műsort is gyárt. Májusban például a költségcsökkentés érdekében leállította a Meghan Markle által készített Pearl című animációs sorozat fejlesztését.

Egyes elemzők szerint a Netflix a világjárvány idején megfigyelhető előfizetési hullám után kifogyott az üzlet növekedést elősegítő egyszerűbb opciókból. Közleményük szerint jelenleg egy olcsóbb, reklámalapú modellben gondolkodnak, és terveik szerint a jelszómegosztási rendszeren is szigorítanak.