Noha a Starbucks az utóbbi időben az üzleteiben gombamódra szaporodó szakszervezetekkel küzd, ez nem jelenti azt, hogy a marketing és a PR területén nem próbálkozik a cég a róla őrzött kép javításával. Mindennek keretében a múlt héten a vállalati blogon arról írtak , hogy főként a kávéművészetre és a történetmesélésre alapozva gyűjtemény létrehozását tervezik.

A Starbucks szerint ezek az eszközök kiváló lehetőséget nyújtanak arra, hogy a digitális világban is közösséggé formálják a kávézó ügyfeleit, de belépőként is funkcionálhatnak, hiszen mi más jelezhetné, hogy egy közösségről beszélünk, mint az, hogy limitálva van azok köre, akik abban részt vehetnek.

Humorous polygon style 3d illustration or rendering of an astronaut drinking coffee or cappuccino with pipe. Good to be used for example as coffee restaurant background art
Fotó: Shutterstock

A bejegyzésben arról is írnak, hogy szeretnének olyan technológiát használni, mely kifejezi a fenntarthatóság melletti elkötelezettségüket is. Ha úgy gondolják, hogy ez a technológia a és az NFT lehet, az persze sokat elmond a vállalat ilyen irányú elképzeléseiről, ám az üzenet nem biztos, hogy az lesz, mint amit a Starbucks a bejelentés megfogalmazásakor gondolt.

Mindenesetre a kávézólánc szerint az új ajánlat kiegészítheti az eddigi digitális ajánlataikat és akár már az idei évben meg is érkezhetnek a márkához kötött első NFT-k. Ezek a cég tervei szerint a közösséghez tartozás aláhúzása mellett egyedi jutalmakkal és élményekkel is járhatnak, hasonlóan a vállalat már létező hűségprogramjaihoz.

Azt egyelőre nem árulták el, hogy az ajánlat melyik blokklánchoz kapcsolódik majd – azt azonban igen, hogy a későbbiekben szeretnének több blokkláncon is működő megoldásokat alkalmazni –, ám szeretnének egy olyan helyen indulni, ami passzol a Starbucks több évtizedes fenntarthatóság melletti elköteleződéséhez. Ez valószínűleg valami olyan blokkláncot jelenthet, ami nem a munka igazolása alapon működik, ezek közül a legnagyobbak a Cardano és a Solana, de az Ethereum és régóta ígéri az átállást.

A Starbucks az NFT-k irányába tett lépéseket a hűségprogramhoz, a mobilfizetéshez vagy éppen az üzleteiben található WiFi-vel kapcsolatban szerzett tapasztalataihoz hasonlította.