Noha a Starbucks az utóbbi időben az üzleteiben gombamódra szaporodó szakszervezetekkel küzd, ez nem jelenti azt, hogy a marketing és a PR területén nem próbálkozik a cég a róla őrzött kép javításával. Mindennek keretében a múlt héten a vállalati blogon arról írtak , hogy főként a kávéművészetre és a történetmesélésre alapozva gyűjtemény létrehozását tervezik.
A Starbucks szerint ezek az eszközök kiváló lehetőséget nyújtanak arra, hogy a digitális világban is közösséggé formálják a kávézó ügyfeleit, de belépőként is funkcionálhatnak, hiszen mi más jelezhetné, hogy egy közösségről beszélünk, mint az, hogy limitálva van azok köre, akik abban részt vehetnek.
A bejegyzésben arról is írnak, hogy szeretnének olyan technológiát használni, mely kifejezi a fenntarthatóság melletti elkötelezettségüket is. Ha úgy gondolják, hogy ez a technológia a és az NFT lehet, az persze sokat elmond a vállalat ilyen irányú elképzeléseiről, ám az üzenet nem biztos, hogy az lesz, mint amit a Starbucks a bejelentés megfogalmazásakor gondolt.
Mindenesetre a kávézólánc szerint az új ajánlat kiegészítheti az eddigi digitális ajánlataikat és akár már az idei évben meg is érkezhetnek a márkához kötött első NFT-k. Ezek a cég tervei szerint a közösséghez tartozás aláhúzása mellett egyedi jutalmakkal és élményekkel is járhatnak, hasonlóan a vállalat már létező hűségprogramjaihoz.
Azt egyelőre nem árulták el, hogy az ajánlat melyik blokklánchoz kapcsolódik majd – azt azonban igen, hogy a későbbiekben szeretnének több blokkláncon is működő megoldásokat alkalmazni –, ám szeretnének egy olyan helyen indulni, ami passzol a Starbucks több évtizedes fenntarthatóság melletti elköteleződéséhez. Ez valószínűleg valami olyan blokkláncot jelenthet, ami nem a munka igazolása alapon működik, ezek közül a legnagyobbak a Cardano és a Solana, de az Ethereum és régóta ígéri az átállást.
A Starbucks az NFT-k irányába tett lépéseket a hűségprogramhoz, a mobilfizetéshez vagy éppen az üzleteiben található WiFi-vel kapcsolatban szerzett tapasztalataihoz hasonlította.