A Coca-Cola a Brown-Forman szeszesital-vállalattal együttműködve új dobozos italt készít a kóla és a Jack Daniel’s Tennessee Whisky kombinációjával. A termék cukormentes változatban is elérhető lesz, az év végén kerül a mexikói polcokra, mielőtt globálisan is értékesítenék – számolt be a CNN

A társaságok közleménye szerint a kombináció a világ két legismertebb és legértékesebb márkáját egyesíti, és a terméken egyértelműen kommunikálják, hogy kizárólag nagykorú fogyasztók számára készült.

 A 350 milliliteres termék általában 5 százaléknyi alkoholt tartalmaz, de ennek mértéke országonként változhat. 

A Brown-Forman vezérigazgatója, Lawson Whiting azt mondta, hogy az új termék két klasszikus amerikai ikont egyesít, és felgyorsíthatja a szeszesital-vállalat terjeszkedését világszerte. A cég szóvivője az amerikai hírtelevíziónak elmondta: 

azért választották bevezetési piacnak Mexikót, mert az ország fejlett a csomagolt italok terén, és mindkét márka népszerű az ottani vásárlók körében. Az Egyesült Államokban a tervek szerint 2023-ban kezdik el az új terméket értékesíteni. 

A Coca-Cola jelentősen bővíti az alkoholos italkínálatát: a dobozos whisky-kóla követi a Topo Chico Hard Seltzer és a Simply Spiked Lemonade nevű alkoholos terméket, amelyeket a Molson Coors ital- és sörfőző céggel együttműködve dobott piacra a vállalat. A cég a tervek szerint idén bevezeti a Fresca Mixed nevű szeszesital-alapú koktélt is, amelyet a Corona brewer Constellation Brandsszel közösen hoz létre. 

Az IWSR Drinks Market Analysis adatai szerint 

az előregyártott koktélok iránti kereslet tavaly 53 százalékkal nőtt 2020-hoz képest, és az előrejelzések szerint a következő három évben még további 29 százalékkal emelkedhet. 

A Brown-Forma kutatása szerint a Jack Daniel’s piacai újjáélednek, és a cég azt tervezi, hogy idén még tovább növeli a whiskyeladásait. Mindeközben a rivális Pepsi is reagál a fejleményekre: néhány hónapja került a polcokra a Hard Mountain Dew nevű cukormentes, szintén 5 százaléknyi alkoholtartalmú dobozos terméke. 

 

Címlapkép: NurPhoto / Getty Images