Szeptembertől Magyarországon is elérhető a Renault teljesen elektromos modellje, a Renault Megane E-Tech 100% electric. A cégcsoportnak egyébként tízéves tapasztalata van az elektromos autók terén. Idén áprilisban a Renault Európában eladott autóinak a 12 százaléka elektromos volt, a 19 százaléka pedig hibrid. A Renault Európában benne van a top ötben az elektromos járművek esetében, 8,2 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, és eddig több mint 400 ezer elektromos járművet értékesített.

A Renault csoport irányítását 2021 elején új vezetőség vette át, és megkezdődött a Renaulution névre keresztelt új, fenntartható mobilitásra fókuszáló korszak. Ennek részeként a francia tulajdonú vállalatcsoport vállalta, hogy 2025-re az értékesített járművek 65 százaléka elektromos lesz, 2030-ra pedig kizárólag elektromos autókat fog értékesíteni, illetve 2030-ra az akkumulátorok karbonlábnyoma 35 százalékkal csökken. Az európai gyártóüzemek karbonsemlegességét 2030-ra kívánja elérni a vállalat, és a teljes értéklánc zöldítése fontos cél.

French carmaker Renault CEO Luca de Meo stands amid new Renault Megane E-Tech electric cars  during a press presentation at the International Motor Show (IAA) Germany, on September 6, 2021 in Munich. - Germany's revamped IAA auto show, one of the world's largest, from September 7 to 12, 2021 for a celebration of all things car-related, but climate concerns and pandemic woes threaten to spoil the party. Historically held in Frankfurt, the IAA will for the first time take place in the Bavarian city of Munich as part of efforts to revive the event. (Photo by Tobias SCHWARZ / AFP)
Fotó: Tobias SCHWARZ / AFP

A franciaországi Flinsben működő gyár lesz az első európai üzem, amely újragondolása során a mobilitás körkörös gazdaságára lett tervezve. Ez alapvetően négy pilléren nyugszik, az egyik, hogy jelentősen megnövelik az autók lehetséges élettartamát, mégpedig úgy, hogy a használtautó üzletágba is beszáll a gyártás, és évi 130 ezer autót újít fel, amely főleg azoknak a vásárlóknak kedvez, akik nem tudják, vagy nem akarják megfizetni az új elektromos autót. A második pillér a zöld energia előállításra, tárolására és kezelésére kínál megoldást, például az akkumulátorok javítását és felújítását hajtja végre, és a hidrogéntechnológiák fejlesztésébe is beszáll. A harmadik pillér optimalizálja az erőforrásokkal való gazdálkodást, például újra felhasználnak a gyártás során alkatrészeket, a negyedik pillér pedig a mobilitás körkörös gazdaságához kapcsolódó tudás és innováció fejlesztése. Eddig a használtautó-gyárban, amely tavaly szeptemberben nyitott 9000 járművet újított fel a vállalat, 2000 akkumulátort javított meg.