A brit reklámfelügyelet (Advertising Standards Authority, ASA) betiltotta a Tesco növényi alapú termékeinek hat reklámját, mert a cég állításai a termékek bolygóra gyakorolt pozitív hatásairól megalapozatlanok és félrevezetők voltak – írja a Reuters.

1240168470 Cooking oil on shelves in a Tesco store in Ashford, Surrey. Supermarkets across the UK have placed limits on how much cooking oil customers can buy due to supply-chain problems caused by Russia's invasion of Ukraine. Picture date: Saturday April 23, 2022. (Photo by Steve Parsons/PA Images via Getty Images)
Fotó: Steve Parsons / PA Images via Getty Images

A reklámszabályozási hatóság szerdán közölte, hogy 171 panasz érkezett a Tesco Plant Chef termékcsaládjának reklámjaival kapcsolatban, amelyek tavaly október és november folyamán a televízióban, videókon, rádióban, újságokban, a Twitteren és a Tesco honlapján jelentek meg.

A reklámok mindegyikében voltak a Tesco növényi alapú termékeinek környezeti hatásaival foglalkozó állítások. A Tesco úgy vélte, az átlagfogyasztó megérti, hogy a növényi alapú termékekre való átállással csökkenthető a környezet terhelése, ilyen értelemben a Plant Chef termékek „jobbak” a bolygó számára, kevésbé károsítják a környezetet, mint a húsból készültek.

A hatóság azt kifogásolta, hogy például a Plant Chef burger esetében a cég nem rendelkezett bizonyítékokkal a környezetbarátságra a termék teljes életciklusára vonatkozóan.

Az ASA így arra a következtetésre jutott, hogy a Tesco állításai a Plant Chef termékek bolygóra gyakorolt pozitív hatásairól megalapozatlanok és valószínűleg félrevezetők voltak, ezért úgy döntött, hogy a reklámok jelenlegi formájukban nem jelenhetnek meg többé.

Két hónapon belül ez volt a második alkalom, hogy az ASA megrovásban részesítette a Tescót.