A nemzeti versenyhatóság eljárásában azt vizsgálta, hogy a Didi Távközlési és Szolgáltató Kft. (Digi) megfelelően tájékoztatta-e a fogyasztókat „DIGINet 1000” nagy sebességű internet csomagjának népszerűsítésekor, amikor azt a benyomást keltette, hogy ügyfelei a szolgáltatás során minden további feltétel nélkül elérhetik a kínált sebességet.

Digi tv
Fotó: Róka László / MTI

 

A vizsgálat megállapításai szerint a cég elhallgatta a fogyasztók elől, hogy az ígért sebesség eléréséhez a saját eszközeiknek is meg kell felelniük bizonyos technikai követelményeknek: 

 

például külön wifi routert kell beszerezniük, mert a Digi által a szolgáltatással együtt biztosított eszköz erre nem alkalmas. A cég hiányosan tájékoztató reklámjai így megtévesztették a fogyasztókat a szolgáltatás lényeges jellemzőiről, torzítva ügyleti döntésüket.

A GVH Versenytanácsa 190 millió forintos bírságot szabott ki a jogsértésért. A döntés figyelembe vette, hogy a – tisztességtelen reklámgyakorlat óta tulajdonost váltó – cég új vezetése elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslat lehetőségéről, és vállalati megfelelési programjának fejlesztését vállalta a további hasonló, jogellenes gyakorlatok elkerüléséhez. A vállalkozás együttműködési lépései 60 százalékos bírságcsökkentést eredményeztek.