Jól fogy a vízmérő – a MOM fejleszti a termék gyártóbázisát
A növekvő keresletre reagál a MOM Magyar Optikai Művek Zrt. azzal, hogy 380 millió forintból fejleszti vízmérő gyártási technológiáját mátészalkai bázisán. Az MTI-nek küldött közleménye szerint a beruházáshoz a Ginop Plusz gazdaságfejlesztő program keretében 266 millió forint feltételesen visszatérítendő támogatást használ fel, a munka jövő nyáron zárul.

Nyugaton is kelendő a termék
Czifra Tibor cégvezető az MTI megkeresésére elmondta, hogy a növekvő igények miatt döntöttek a gyártóterület bővítéséről, új gépek beszerzéséről és a vállalatirányítási rendszerek fejlesztéséről. Az 1876-ban alapított vízmérőműszer-gyártó vállalkozást egy magyar befektetési csoport vásárolta vissza a német Diehl Metering konszerntől 2016 márciusában.
A MOM azóta a német cég stratégiai beszállítója lett, ennek köszönhetően nőtt a nyugat-európai értékesítése.
Drágulhat a vízmérő a magas energiaköltség miatt
A cégvezető szerint a mostani termékfejlesztéssel a tömeggyártásról a minőségi termékek felé kívánnak elmozdulni. Az emelkedő energiaköltség kompenzálása érdekében át kívánják alakítani a fűtési rendszert, a drágább energia ára így is elkerülhetetlenül megjelenik majd a vállalat eladási áraiban. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a MOM árbevétele 2021-ben 5,765 milliárd forintra nőtt az előző évi 4,047 milliárdról. Árbevételének 72 százaléka, 4,163 milliárd forint exportból származott.
A cég legnagyobb piaca Franciaország, ahol tavaly 2,795 milliárd forintra nőtt az értékesítése.
Adózott eredménye 2021-ben 256 millió forintra emelkedett az egy évvel korábbi 165 millió forintról.
Czifra Tibor a hírügynökségnek elmondta, hogy a MOM az idén a hazai és a külföldi piacokon a tavalyihoz hasonló ütemű árbevétel növekedésre számít. A mátészalkai gyárban 300-an dolgoznak, a tavalyi átlagos létszám 210 fő volt.