Kína a világjárvány kitörése óta az eddigi legsúlyosabb Covid-helyzettel néz szembe. A zéró-Covid-politika keretében meghirdetett mobilitási korlátozásokat és lezárásokat rendkívül hirtelen vezette be, valamint lassan enyhítette és vezette ki a kormány
– nyilatkozta Belinda Wong, a Starbucks China elnöke.
A CNN beszámolója szerint az elmúlt időszakban a legalább 13 hónapja nyitva lévő Starbucks-üzletek forgalma 44 százalékkal esett vissza. A Starbucks China vezetője hozzátette, hogy a kávéházlánc legnagyobb fogyasztói bázisa, Sanghaj városa hosszú idő után, június végén szabadult fel a karantén alól.
A Starbucks nemzetközi eladásai 18 százalékkal csökkentek az előző negyedévben, ez főleg a kínai visszaesésnek tulajdonítható. A Kínában tapasztalható hanyatlás nélkül a nemzetközi növekedés két számjegyű is lehetett volna a vállalat szerint.
A kínai zérópolitika a Coviddal szemben egyértelműen megnehezíti a magánszemélyek és vállalatok mindennapjait. A Starbucks Kínát tekinti az egyik legfontosabb piacának. A cég 5760 telephellyel rendelkezik az országban, és a régióban további terjeszkedési lehetőséget lát. Howard Schultz vezérigazgató szerint a nehéz időszak ellenére a vállalat szándékai Kínában ambiciózusabbak, mint valaha.