Beárazták az első Amerikában gyártott elektromos Mercedes városi luxusterepjárót, a 2023-tól kapható EQS SUV-t, amellyel piacot szeretne robbantani a német autógyártó. 

The Mercedes-Benz AG Generation EQ concept sport utility vehicle (SUV) sits on display during the 2017 North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit, Michigan, U.S., on Tuesday, Jan. 10, 2017. Last January, the 2016 NAIAS featured 61 vehicle introductions, a majority of which were worldwide debuts, and was attended by over 5,000 journalists from 60 countries.
Fotó: Andrew Harrer / Getty Images

Az Alabama állambeli Mercedes-gyárban készülő SUV-család három modellje közül az alapáras EQS 450+ egy 355 lóerős motort és hátsókerék-meghajtást kap, az EQS 450 4Matic két motort és összkerékmeghajtást 536 lóerővel, a csúcsmodell, az EQS 580 4Matic az előbbitől csak alapfelszereltségi szintjében különbözik. 

Mindhárom modell három változatban – Premium, Exclusive és Pinnacle – lesz elérhető. Kicsit bizarrnak tűnhet, hogy

a „legegyszerűbb” változatot a Premium címkével látták el,

az EQS 450+-t alapkivitelben 105 550 dollárért (44 millió forint) adják, ám ez már tartalmazza az 1150 dolláros házhoz szállítási díjat.

Ezért az árért a vevő megkapja a Mercedes kibővített aktív biztonsági funkciókat tartalmazó vezetőtámogató csomagját, bőrkárpitozott fűtött és hűtött első ülésekkel, panorámatetővel és Burmester hifivel. Ha rátesz még 3000 dollárt, akkor az Exclusive kivitelt kapja gyorsfűtéses első masszázsülésekkel, fejtámlába épített kijelzőkkel, telefonnal is távvezérelhető négyzónás automata klímával. 

További 3000 dollárral hozzájuthat a Pinnacle extracsomaghoz, amely a hátsó üléssoron helyet foglaló üzletembereket célozza meg nagy képernyős tablettel, vezeték nélküli töltővel, középső kartámasszal. Ezért a csúcsmodellért mindenestül 133 350 dollárt (53,3 millió forint) kell leperkálni.

Az amerikai környezetvédelmi hatóság (EPA) normái szerint mért hatótávolság mindhárom kivitel esetében még 500 kilométer alatt marad, a 460–490 kilométer közötti adat azonban így is jónak mondható, bár a valós a tesztet az EPA-nál még nem végeztette el a Mercedes. 

A Mercedes amarikai eladásai
 

Az SUV-ket 107,8 kilowattórás akkumulátorcsomaggal szállítják, és 200 kilowattal is tölthetők. A feltöltés gyorsaságára jellemző, hogy 10 százalékról 80 százaléka 31 perc alatt szalad fel a mutató a gyári adatok szerint. 

Viszont 

két feltöltéssel egy magyar háztartás teljes rezsicsökkentett havi áramkeretét képes kiszívni a hálózatból. 

Igaz, ez nem szempont, ha az árakat és a felszereltséget nézzük. S ha a tulajdonos mégis spórolni akarna, akkor extra bónuszként két éven át napi egy alkalommal fél órácskára beállhat töltődni az Electrify America hálózatának bármelyik állomásához. Ezekből Amerika-szerte 730 van, jelenleg 2500 körüli vételezési ponttal.

 

Légzsákbírságot kapott a Mercedes

 

Az ausztrál szövetségi bíróság 8,5 millió amerikai dollárnak megfelelő összegre bírságolta a Mercedes-Benz helyi leányvállalatát, mert elmismásolta a Takata gyártási hibás légzsákjainak cseréjét, amit sürgősséggel rendelt el a közlekedésbiztonsági hatóság. 

A Mercedes az autótulajdonosokkal nem ismertette egyértelműen, miért is fontos a robbanásveszélyes és világszerte több tucat halálesetet okozó légzsák azonnali cseréje, s ezzel a biztonságukat veszélyeztette. 

A Mercedes-Benz munkatársai a visszahívás elrendelését elővigyázatossági intézkedésnek nevezték, egyben arra is utalásokat tettek, hogy a Takata légzsákok az Ausztráliában üzembe helyezett Mercedesek egyikében sem okoztak sérülést vagy balesetet, pedig ez sem volt igaz. 

A japán Takata a világ legnagyobb légzsákgyártója volt, de a sorozatos visszahívási botrányok miatt csődbe ment, gyártó egységeit kínaiak vették meg.