Tegnap szinte a teljes médiát végigjárta egy félreértésen alapuló hír a csúszásról, pedig a valóság az, hogy az M3-as metróvonal felújítása ütemterv szerint halad – erről írt posztot a közösségi oldalán Karácsony Gergely.

A főpolgármester szerint a helyzet semmit nem változott az elmúlt időszakban: jövő év tavaszán adható át az utasforgalomnak a 3-as metró teljes szakasza. Sőt, megjegyezte, a BKV-nál abban bíznak, hogy néhány állomást a tervezettnél hamarabb sikerül átadni az utasoknak.

Csúsztatás, hogy nem csúszik a M3-as metróvonal átadása

Karácsony Gergely reakciója a VG tegnapi cikkének szól, amiben megírtuk, hogy szépen csendben újabb negyedévet csúszott a 3-as metró felújításának átadása. A főpolgármester cáfolata azért meglepő, mert több más bizonyíték mellett a projekt hivatalos honlapja szerint legutóbb még 2023 első negyedévére tervezték az utasforgalomnak való átadást.

Forrás: m3felujitas.hu

Ehhez képest a BKV vezérigazgatója hétfőn egy háttérbeszélgetésen azt közölte, hogy jövő év második negyedévében a 3-as metró teljes vonalán megindulhat a forgalom. Amikor erre rákérdeztünk a cégnél, megerősítették, hogy a hatósági ellenőrzések és a próbafutások folyamata 2023 második negyedévében fejeződik be. Addig pedig az utasok nem használhatják a metróvonalat.

Bár Karácsony Gergely cáfolatnak szánta a bejegyzését, az voltaképpen újból megerősítette, hogy nem teljesül a 2023-as első negyedévi átadás, és leghamarabb csak a második negyedévben áll vissza a forgalomba a 3-as metró a teljes vonalon.

Ez abból is kiderül, hogy a főpolgármester szerint a BKV tárgyalásokat folytat a kivitelezőkkel arról, hogy már 2023 májusában megnyílna az utasforgalom előtt a Nagyvárad tér és a Lehel tér is, így pedig befejeződne az M3-as metróvonal rekonstrukciója. Ez tehát a legoptimistább forgatókönyv, ugyanakkor még nem dőlt el, hogy jövő májusra a kivitelezők valóban elvállalják-e a befejezést.

Pedig a május már bőven nem az első negyedév, sokkal inkább az év közepe

A 16 kilométer hosszú M3-as metróvonal felújítása lassan öt éve, 2017 novemberében kezdődött. Ez soknak tűnhet, ugyanakkor a teljes képhez hozzátartozik, hogy egy meglévő, 40 éves infrastruktúrát kell átépíteni. A rekonstrukció ideje alatt több előre nem látható probléma (azbesztmentesítés) merült fel, és talán azt sem kell különösebben magyarázni, hogy a járvány és az orosz–ukrán háború is kedvezőtlenül hatott a munkálatokra.