Eladják az egyik legismertebb magyar céget – a tulajdonos azt is elmondta, hogy miért
Benne vagyunk egy eladási folyamatban, de ez nem azt jelenti, hogy nem lesz Cserpes: kiváló kérőim vannak – jelentette be Cserpes István.

Az egyik legismertebb magyar márka, a Cserpes Sajtműhely és a tejivók alapítója a Forbsnak azzal magyarázta a döntést, hogy úgy érzi, gátja lenne már a fejlődésnek vagy bármilyen szerkezeti átalakításnak.
Harminc intenzív évnél több nem várható el egy embertől
– mondta. A cégeladás nagyjából két hónapon belül zárul le, utána fél évig másra sem vágyik, mint hogy szőlőt kapáljon a badacsonyi telkén. Azt is megjegyezte, hogy nem csupán cégeladásra készül, hiszen ez a folyamat olyan a számára, mintha férjhez adná a lányát. Négy lánya és egy fia van, ugyanakkor klasszikus cégutódlásba nem akart belemenni. „A férj hozza a maga tehetségét. Ahhoz, hogy átadjam neki, olyat kell látnom, amitől tudom, hogy stabil alapokon fog állni, és kipótolja az én hiányosságaimat” – írta le, hogy milyen szempontok alapján mérlegeli a lehetséges vevőket.
Cserpes István jelenleg ügyvezetői szerepkört tölt be a cégnél, főleg az eladás körüli tennivalókkal foglalkozik. Azt tervezi, hogy nem fog megtartani tulajdonrészt a cégből, de azért egy darabig még ott marad segíteni, erre minden kérő igényt tart. A Cserpes Sajtműhely Kft. a legutóbbi nyilvános cégadatok (Opten) szerint 2021-ben nettó 3,23 milliárd forint árbevételt ért el, ez mintegy 2 százalékos növekedés 2020-hoz képest. Adózás előtti eredménye 683 millió forint volt, ami 8 százalékos javulás éves alapon. A cég létszáma 233 fő.


