A Covid megjelenésével rendkívül megugrott a kereslet a vitaminokra, ezzel egy időben itthon is berobbant a világon tapasztalható kollagénőrület – ismertette a Nutriversum táplálékkiegészítő-cég fogyasztói felmérésének eredményeit a Tenyek.hu.
A Nutriversum fogyasztói felmérése szerint jóval több a női vásárló, az arányuk 68 százalék.
A kollagének népszerűsége 19, a vitaminoké 17, a fehérjetermékeké pedig 11 százalékkal emelkedett 2022-ben az előző évhez képest
– közölték.
Míg régen a piac húzótermékei a fehérjeporok voltak, a Covid megjelenésével megugrott a kereslet a vitaminokra, illetve körülbelül ezzel egy időben hazánkban is berobbant a világon tapasztalható kollagénőrület. E két hatáshoz társult hozzá az a trend, hogy egyre többen kezdenek el foglalkozni a testükkel és az egészségükkel. Ezek a hatások kezdték átformálni az egész piacot, és így tudtak a táplálékkiegészítők megjelenni azoknak a családoknak is a konyhapultján, akik soha nem voltak edzőteremben
– mondta Fetter Ármin, a Nutriversum marketingvezetője.
A felmérés szerint a növekedés a táplálékkiegészítők iránt érdeklődő egyre szélesebb korosztályi rétegnek is köszönhető.
A 25–45 év közöttiek vannak a legnagyobb arányban, de egyre nagyobb vásárlói réteget tesz ki a 45–55 éves korosztály is az utóbbi két évben
– írták. A magyar cég a nettó 2,55 milliárd forint árbevétellel és 360 milliós eredménnyel a válság ellenére 11 százalékos növekedést ért el 2022-ben. Eddig a bevételük 60 százalékát a webshop generálta, ami éves szinten 150 ezer kiküldött csomagot jelentett.