Nagyjából kétmillió új előfizető megszerzéséről számolhat be a negyedéves gyorsjelentésében a Netflix – közölte a Reuters. A vállalat a múlt év első negyedévében még kétszázezer előfizetőt veszített: 2022 második felében ugyan újra emelkedni kezdett a szolgáltatást használók száma, de ennek üteme drámaian lassult, ezért a Netflix elkezdett azon gondolkodni, hogyan szerezhetne bevételt attól a körülbelül százmillió embertől, akik előfizetés nélkül használják szolgáltatást.

Wroclaw,,Poland,-,February,02th,,2018:,Man,Reviews,The,Movie
WROCLAW, POLAND -  FEBRUARY 02th, 2018: Man reviews the movie offer in netflix. Netflix is an American entertainment company specializes in and provides streaming media
Fotó: Daniel Krason / Shutterstock

Ennek érdekében a streaming óriás egyes országokban leállította a jelszavak megoszthatóságát és a streamelés lehetőségét olyan személyeknek, akik nem tartoznak ugyanahhoz a háztartáshoz. 

A szigorításnak jelentősebb hatása a júliussal kezdődő negyedévben lesz, és a Netflix több mint 10 millió új előfizetőt szerezhet, mivel így az ingyenes felhasználókat fizetőssé alakítja

– mondta Barton Crockett, a Rosenblatt Securities elemzője.

A Refinitiv által megkérdezett 16 elemző szerint a Netflix várhatóan 3,43 millió előfizetőt szerez majd az április–júniusi időszakban, szemben az egy évvel korábbi 970 ezer előfizető elvesztésével. A március 31-ével zárult negyedévben a vállalat várhatóan nettó 2,07 millió előfizetővel bővült, szemben az egy évvel korábbi 200 ezer előfizetővel.

A Netflix erős versenytársa a Walt Disney, az Amazon.com és a Warner Bros Discovery. A Parks Associate tanácsadó cég szerint 

az Amazon tavaly átvette a vezetést a Netflixtől az Egyesült Államokban a streaming szolgáltatások területén.

A Warner Bros szerdán közölte, hogy május 23-án új streaming szolgáltatást indít „Max” néven, amely az HBO Max szórakoztató tartalmait a Discovery valóságshow-jaival egyesíti.

A Netflix novemberben vezette be 12 országban a havi 6,99 dolláros előfizetést, amely hirdetéseket is tartalmaz. A vállalat évekig ellenállt a reklámok bevezetésének, nem úgy, mint a többi streaming szolgáltató. A Disney Hulu és Disney+, valamint az HBO Max mind kínálnak olyan előfizetési opciót, amely kedvezőbb árú ugyan, de tartalmaz hirdetéseket.

A hirdetések szerepe folyamatosan növekszik, mivel ez a profitnövelési stratégia része

– írta az Antenna közösségimédia-elemző cég a múlt havi bejegyzésében. „2020-ban csak minden ötödik újonnan regisztrált felhasználó választotta a hirdetéseket is tartalmazó opciót, tavaly már minden harmadik” – tette hozzá.