Elindult a Yettel mobiltechnológiára épülő otthoni tévéműsor-szolgáltatása a sikeres nyílt tesztidőszak után – jelentette be Nemanja Zilovic kereskedelmi vezérigazgató-helyettes szerdán Budapesten sajtótájékoztatón. Mint ismertette, az internetalapú szolgáltatás bevezetését két és fél hónapos tesztidőszak előzte meg.

Yettel TV
Elindult a Yettel mobiltechnológiára épülő otthoni tévéműsor-szolgáltatása.
Fotó: Yettel 

A szolgáltatás a cég ügyfeleinek tévékészülékhez csatlakoztatható TV Box segítségével, mobilon és tableten a Yettel TV alkalmazásban, illetve számítógépről webes felületen érhető el. Folytatják a hálózatfejlesztéseket, rövidesen elérhetők lesznek az okostévékre letölthető applikációk is.

Meghatározott csatornák adása a Yettel TV-ben előre- és visszatekerhető, hét napig visszanézhető, illetve rögzíthető és akár 30 napig is megnézhető

– ismertette Zilovic.

Szafonov Olga lakossági kereskedelmi igazgató arról számolt be, hogy

több mint 4,5 millió alkalommal indítottak el lejátszást, és összesen 2,2 millió órát tévéztek eddig a Yettel TV felhasználói a tesztidőszak alatt, ami 5,9 millió gigabyte adatforgalmat tesz ki.

A szolgáltató adatai szerint a tartalomfogyasztást a lineáris tévézés dominálta, ugyanis a tesztidőszakban a felhasználók 88 százaléka élőben nézte a Yettel TV adásait, 12 százaléka pedig felvételről tekintett meg egy-egy tartalmat. A legnézettebb csatornák toplistáján főként a hazai kereskedelmi adók és a mozis csatornák szerepelnek.

A Yettel Magyarország Zrt. 2021-hez képest 8 százalékkal magasabb, 211 milliárd forintos bevétellel zárt tavaly. A 2021-esnél 11 százalékkal kisebb, 42,2 milliárd forintos EBITDA-t (kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt) ért el tavaly, különadó nélkül viszont 49,5 milliárd forinttal zárt volna.

Korábban arról számoltak be, hogy 2022-ben több mint 370 millió gigabyte adatforgalmat szolgáltak ki. A vállalat csaknem 3,1 millió előfizetővel rendelkezik.

A Yettel reagált a Vodafone történelmi bejelentésére: egészen más irányba terelné előfizetőit

Bár a Yettel Magyarországnál nem kívánták kommentálni a Vodafone-ügyletet és a versenytárs szerdai bejelentését, Peter Gazik, a cég vezérigazgatója azt azért elmondta, hogy nem akarnak olyan díjcsomagokra fókuszálni, amelyeknek bizonyos szolgáltatásait az ügyfelek nem használják ki maximálisan.