BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült, melyik cég nyerte el a világ legértékesebb márkája címet

A Kantar BrandZ 2023-as top 100-as listáján az év legértékesebb márkája az Apple, a Google, a Microsoft és az Amazon követi a rangsorban.

Az Apple vezeti – immár második éve – a világ legértékesebb márkáinak BrandZ top 100-as listáját – közölte a Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat szerdán.

Apple Store
Fotó: NurPhoto via AFP

A 100 legértékesebb márka összértéke 6900 milliárd dollár, 20 százalékkal, vagyis 1700 milliárd dollárral érnek kevesebbet, mint egy évvel ezelőtt, ám a járvány előtti, 2019-es szinthez képest mégis 47 százalékkal nőtt az értékük – írták.

Az Apple értéke a tavaly év végi adatok alapján 880,455 milliárd dollár, ami a járvány előtti 2019-hez képest 185 százalékos növekedés, de elmarad az egy évvel korábbi 947,062 milliárd dollártól. 

A második helyezett Google a 2021-es 819,573 milliárd dollár után tavaly 578 milliárd dollárt tudott felmutatni, ami 87 százalékos értékemelkedés 2019-hez képest, míg a harmadik Microsoft 99 százalékkal, 502 milliárd dollárra növelte márkaértékét a járvány előtti évhez képest.

Az Amazon, a 2019-es első, most csak a negyedik helyet tudta megszerezni a ranglistán, 468,7 milliárd dolláros értékével, pedig ez is 48,6 százalékkal haladja meg a 2019-es értéket. A rangsorban ezután az amerikai McDonald’s jön 191,109 milliárddal, majd az ugyancsak amerikai Visa 169,092 milliárddal, a kínai Tencent 141,020 milliárddal, a francia Louis Vuitton 124,822 milliárddal, az amerikai MasterCard 110,631 milliárddal és a Coca-Cola 106,109 milliárddal.

Az idei eredmények az összesített márkaértékben kimutatott visszaesés ellenére valójában a márkák hosszú távú növekedési trendjének folytatását mutatják, amely elkezdődött a 2008-as globális pénzügyi válságot követően, és egészen a járvány kezdetéig tartott – mondta Martin Guerrieria, a Kantar BrandZ vezetője.

Azok a márkák, amelyek folyamatosan erős fogyasztói kapcsolatok kialakításába fektetnek be, most sokkal jobb helyzetben vannak a gyorsan változó körülmények között, és nagyobb fokú ellenálló képességet biztosítanak a részvényeseknek – tette hozzá.

Fenekestül felforgathatja a VR-piacot az Apple

A virtuális valósággal foglalkozó fejlesztők örömmel fogadták az Apple belépőjét, amivel szerintük az egész iparág fellendülhet.


 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.