Az Apple vezeti – immár második éve – a világ legértékesebb márkáinak BrandZ top 100-as listáját – közölte a Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat szerdán.

Apple Store
Fotó: NurPhoto via AFP

A 100 legértékesebb márka összértéke 6900 milliárd dollár, 20 százalékkal, vagyis 1700 milliárd dollárral érnek kevesebbet, mint egy évvel ezelőtt, ám a járvány előtti, 2019-es szinthez képest mégis 47 százalékkal nőtt az értékük – írták.

Az Apple értéke a tavaly év végi adatok alapján 880,455 milliárd dollár, ami a járvány előtti 2019-hez képest 185 százalékos növekedés, de elmarad az egy évvel korábbi 947,062 milliárd dollártól. 

A második helyezett Google a 2021-es 819,573 milliárd dollár után tavaly 578 milliárd dollárt tudott felmutatni, ami 87 százalékos értékemelkedés 2019-hez képest, míg a harmadik Microsoft 99 százalékkal, 502 milliárd dollárra növelte márkaértékét a járvány előtti évhez képest.

Az Amazon, a 2019-es első, most csak a negyedik helyet tudta megszerezni a ranglistán, 468,7 milliárd dolláros értékével, pedig ez is 48,6 százalékkal haladja meg a 2019-es értéket. A rangsorban ezután az amerikai McDonald’s jön 191,109 milliárddal, majd az ugyancsak amerikai Visa 169,092 milliárddal, a kínai Tencent 141,020 milliárddal, a francia Louis Vuitton 124,822 milliárddal, az amerikai MasterCard 110,631 milliárddal és a Coca-Cola 106,109 milliárddal.

Az idei eredmények az összesített márkaértékben kimutatott visszaesés ellenére valójában a márkák hosszú távú növekedési trendjének folytatását mutatják, amely elkezdődött a 2008-as globális pénzügyi válságot követően, és egészen a járvány kezdetéig tartott – mondta Martin Guerrieria, a Kantar BrandZ vezetője.

Azok a márkák, amelyek folyamatosan erős fogyasztói kapcsolatok kialakításába fektetnek be, most sokkal jobb helyzetben vannak a gyorsan változó körülmények között, és nagyobb fokú ellenálló képességet biztosítanak a részvényeseknek – tette hozzá.

Fenekestül felforgathatja a VR-piacot az Apple

A virtuális valósággal foglalkozó fejlesztők örömmel fogadták az Apple belépőjét, amivel szerintük az egész iparág fellendülhet.