Az Apple hétfőn, hónapok óta tartó találgatások után bemutatta a Vision Pro headsetet, az első VR-eszközét. A kiterjesztett és virtuális valósággal foglalkozó fejlesztők örömmel fogadták a hírt, szerintük ugyanis ezzel az egész iparág fellendülhet– írta a CNBC.

Apple developers conferenceUS-IT-COMPUTERS-TELECOMMUNICATION-APPLEApple's new Vision Pro virtual reality headset is displayed during Apple’s Worldwide Developers Conference (WWDC) at the Apple Park campus in Cupertino, California, on June 5, 2023. Apple on Monday unveiled its first-ever virtual reality headset challenging Facebook-owner Meta in a market that has yet to tempt users beyond videogamers and tech geeks. The release was the most significant product launch by the iconic iPhone maker since it unveiled the Apple Watch in 2015. (Photo by Josh Edelson / AFP)
Fotó: AFP

Cher Wang, a tajvani HTC technológiai óriás vezérigazgatója szerint az Apple lépésével az ágazat végre bekerült a mainstreambe, ahova már évek óta próbál bejutni. A HTC Vive headsetje is ilyen mérföldkőnek volt tekinthető, amelyre a vállalat a gyengélkedő okostelefon-üzletágáról tért át néhány évvel ezelőtt.

Az Apple belépőjével az iparág vízválasztóhoz érkezett, a Vision Pro bemutatása az összes ezzel foglalkozó vállalatnak lendületet fog adni. Ráadásul az Apple-termékek magas ára és zárt ökoszisztémája miatt rengeteg potenciális vásárló lesz, aki majd olcsóbb alternatívát fog keresni

– mondta Wang.

A hétfőn debütált Vision Pro lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy új módon használják alkalmazásaikat a körülöttük lévő térben. A szemükkel és a kezeikkel navigálható virtuális valóságban filmeket nézhetnek, konferenciákon vehetnek részt, vagy akár videójátékokat is játszhatnak, mindezt a nappalijuk közepén állva.

A bemutatón részt vevők reakciója visszafogott, ám ez megmagyarázható azzal, hogy az egyébként hipermodern kinézetű eszköz önmagában közel sem új technológia, s nemrég a Facebook anyavállalata, a Meta rengeteg pénz bukott el rajta, miközben az ára még az Apple katalógusához képest is magas.

Az 5G-technológia integrálása után hatalmas robbanásra lehet számítani a termékkategóriában. Ez csak idő kérdése, és mi még tudunk várni egy keveset

– mondta Urho Konttori, a finn Varjo technológiai igazgatója.

 

A VR-iparág sokáig kínlódott azzal, hogy a fogyasztók vagy a befektetők komolyan vegyék, ugyanis a legtöbben máig úgy tekintenek a technológiára, mint egy alkalmi játékszerre, ahelyett, hogy a forradalmi terméket látnák benne.

A Meta az egész jövőjét arra az elképzelésre tette fel, hogy termékeiknek hála egyszer majd az emberek a virtuális világokba fognak költözni például a Meta Quest fejhallgatócsalád és a Horizon Worlds VR társasjáték révén. 

Az NPD kutatócsoport mérése szerint 2022-ben a VR-headset-értékesítések 2 százalékkal csökkentek az előző évhez képest, 1,1 milliárd dollárra, szóval a Meta részéről még türelemre van szükség.

Emiatt is meglepő a Vision Pro gyors piacra dobása egy olyan vállalattól, mint az Apple, amely eddig kivárt, amíg egy termék tömegtermékké vált, csak utána követelt magának helyet a szegmensben. Az iparág régebbi szereplői szerint azonban ezt pont a vállalat belépése fogja elindítani.

Itt az Apple új nagy dobása, csaknem tíz évet kellett várni rá – videóval

A technológiai óriás hétfői fejlesztői konferenciáján rántotta le a leplet új kütyüjéről, amelynek potenciális hatását az internetéhez hasonlította Tim Cook vezérigazgató.