Jönnek az előfizetések a Facebookra és az Instagramra
A Meta új közleménye szerint novemberben bevezetik az előfizetés rendszert az Facebookra és az Instagramra, amelynek keretein belül hirdetésmentesen használhatjuk tovább az alkalmazásokat. A döntést azzal indokolja a vállalat, hogy eleget szeretne tenni az európai uniós előírásoknak, ezért a unió tagországaiban, az Európai Gazdasági Térségben és Svájcban indítják el a hirdetésmentes előfizetést. Természetesen aki nem szeretne élni az előfizetéssel, az továbbra is használhatja az alkalmazásokat jelenlegi formájukban.

Az előfizetés fő eleme a hirdetések megszüntetése lesz, ezáltal se a Facebook, se az Instagram nem fogja tovább felhasználni a keresési adatokat arra, hogy személyre szabott hirdetések dobjon fel nekünk. A Meta közleménye szerint erre azért van szükség, hogy kinyilvánítsák együttműködésüket az európai regulációkkal kapcsolatban, és tiszteletben tartsák azokat. Ez a döntés lehetővé teszi a, hogy egyszerre eleget tegyenek a regulációknak és ne kelljen kivonulniuk az érintett országokból.
Amennyiben nem élünk az előfizetéssel, úgy a jelenlegi formájukban használhatjuk tovább a Facebookot és az Instagramot, amelyeket ugyanúgy frissíteni fognak, ahogy most is teszik, nem szűnik meg az ingyenes verzió támogatása.
A hirdetésmentes előfizetés csak 18 éven felüli felhasználóknak lesz elérhető.


