BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közeleg a téli gumicsere, mutatjuk a teendőket

Az enyhe időjárás késlelteti, de így sem úszhatjuk meg az abroncscserét. Télen egyértelműen a téli gumi a jó választás a szakemberek szerint.

Habár az időjárás az őszhöz képest még meglepően enyhe, lassan eljön az ideje, hogy időpontot kérjünk a gumisunktól a szokásos őszi abroncscserére. A hazai autótulajdonosok a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) tagjai által gyártott több tucat típusból válogathatnak, a kínálat sokszínű, mindenki megtalálja az igényeinek és pénztárcájának megfelelőt: úgy tűnik, egyelőre az árak emelkedése is mérsékelt ezen a téren – derült ki a szövetség szerdai közleményéből.

gumicsere
Fotó: Bujdos Tibor / Borsod-Abauj-Zemplen

A szervezet felhívta a figyelmet, hogy az abroncscsere az egyik, ha nem a legfontosabb része az autók téli felkészítésének. A nyári abroncs nem alkalmas a téli közlekedésre, és ha a a télire is fent hagyott nyári abroncs miatt okozunk balesetet, a kár már egyetlen karosszériaelem sérülése esetén is nagyobb lesz, mintha vettünk volna négy téli abroncsot.

Hazánkban is egyre bővül a négy évszakos abroncsok piaca. Ezzel használói megspórolják az abroncscserék költségét és maceráját. Ez jó középutas megoldás, azonban kompromisszumot is jelent, mivel a téli és a nyári abroncsok anyaga, mintázata, keménysége eltér egymástól.

A HTA kiemeli, hogy a téliabroncs-szettből (ahogyan a nyáriból is) minden kerékre azonos típusú és mintázatú abroncsot kell felhelyezni. Amennyibe elkopott vagy sérült valamelyik gumi, akkor a vele azonos tengelyen forgó másik abroncsot is ki kell cserélni.

A téli abroncsot a nyárival kombinálni szigorúan tilos, mivel a fizikát nem lehet becsapni.

Minden gumicsere előtt érdemes alaposan átnézetni szakemberrel az abroncsokat a lehetséges sérülések miatt. Ugyanúgy a leszerelt gumik vizsgálata is szükséges, így ha újakat kell vennünk, lesz rá fél évünk, hogy kiválasszuk a megfelelőt.

A leszerelt abroncsok tárolására a hűvös, száraz és fénytől védett helyet tartják a legalkalmasabbnak a szakembere, mivel a hő, a nedvesség és a közvetlen napfény meggyorsíthatja az abroncsok öregedését. Ha felnire szerelve tesszük el az abroncsokat, akkor egymásra fektetve érdemes tárolni őket, ellenkező esetben állítva, két-három hetente egy negyed fordulatot fordítva a legcélszerűbb a raktározásuk.

A téli időszakban az guminyomást érdemes legalább 2-3 hetente ellenőrizni, főleg elinduláskor, amikor még hidegek – ne felejtsük el a pótkerék ellenőrzését sem.

Több helyen még akadozik a hulladékká vált gumiabroncsok leadása

Október elsejétől kötelező külön gyűjteni a hulladékká vált gumiabroncsokat. Az átállás az új rendszerre nem megy gördülékenyen.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.