A korszak technikai újításaként, kísérleti jelleggel vezették be a trolibuszt, de a városvezetők már akkor felismerték a benne rejlő lehetőségeket. A piros trolik amellett, hogy a budapesti közlekedési rendszer részét képezik, a főváros arculatához is szervesen hozzátartoznak – írta közleményében a BKV. A főváros első trolibuszviszonylata 90 évvel ezelőtt, 1933. december 16-án indult el az óbudai Bécsi út–Óbudai temető útvonalon. A II. világháborúban a felsővezeték-rendszer megsemmisült, a járművek megsérültek, a világháború után pedig a troliközlekedés Budáról Pestre került. 
 

BKV Sajtó troli
A tizenöt éve felállított táblát koszorúzták meg. Fotó: BKV Sajtó

Napjaink belvárosi hálózata az 1950-es évek végére alakult ki, a zuglói hálózat pedig a 80-as évek elejére. A fővárosban a betétjáratokkal együtt jelenleg 15 vonalon közlekednek trolibuszok. Az önjárásra képes Solaris-Skoda Trollino járművek megjelenésével a közelmúltban lehetőség nyílt vonalhosszabbításokra.

Elektromos buszok érkeznek Budapestre

A járművek a tervek szerint 2025-ig állnak majd forgalomba.

A 90. évfordulón az egykori Óbudai remíznél, a jelenlegi Bécsi út/Vörösvári úti villamos-végállomáson tartott megemlékezést a BKV. A résztvevők megkoszorúzták az első trolibuszjárat emléktábláját, majd emlékmenet indult az egykori óbudai trolibusz vonalán, a Bécsi úti végállomás és az óbudai autóbuszgarázs között. A rendezvényen Szedlmajer László, a BKV autóbusz- és trolibusz-üzemeltetési vezérigazgató-helyettese elmondta:

A BKV az elmúlt években is folyamatosan fejlesztette a trolihálózatát, részben megújult a felsővezeték-hálózat, és jelenleg is zajlik a villanyváltók cseréje.

A társaság trolibuszainak 70 százaléka képes önjáró üzemmódra.