A Spotify a vártnál több hallgatót vonzott be a negyedik negyedévre – írta a Variety. A streamingszolgáltató csökkentette nettó veszteségét, és 2023 végén sok munkatársától vált meg, hogy csökkentse a kiadásait.

Spotify
A cég bevételei 12 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest.
Fotó: Anadolu via AFP

A tavalyi negyedik negyedévben a vállalat 3,67 milliárd eurós bevételről számolt be, a 16 százalékos növekedés az alacsonyabb marketing- és személyi költségek miatt jobb a vártnál.

A Spotify összességében 28 millió havi aktív felhasználóval bővült, így elérte a 602 milliót, és 10 millió prémium-előfizetőt szerzett, ők így már 246 millióan vannak. Korábban a vállalat azt mondta a befektetőknek, hogy a negyedik negyedévben összesen 27 millió új aktív felhasználóval és 9 millió előfizetővel számolnak.

A negyedéves bruttó árrés 26,7 százalék volt, szemben az egy évvel korábbi 25,3 százalékkal, ami a vállalat szerint a podcast- és zenei üzletágban tapasztalható javuló trendeket tükrözi, amelyeket részben ellensúlyoztak a hangoskönyvek indítási költségei és a végkielégítéssel kapcsolatos költségek.

A díjbevételek 17 százalékkal nőttek az előző évhez képest, míg a reklámokkal támogatott bevételek 12 százalékkal nőttek, és minden idők legmagasabb, 501 millió eurós negyedéves csúcsára nőttek a Spotify szerint. A zenei reklámbevételek két számjegyű növekedést mutattak, míg a podcasthirdetések bevételei az egészséges két számjegyű tartományban nőttek – mondta a cég.

Hamarosan kétszer annyi streamingcsomagból lehet majd választani, és ennek a parketten is meglesz a hatása

A Netflix, a Spotify és a Disney kilátásai is izgalmasak.