Összeomlott az iPhone-ok forgalma Kínában, miután az idei év első hat hetében 24 százalékkal kevesebbet adtak el a tavalyinál az Apple készülékéből a Counterpoint elemzése szerint. Az eladások visszaesése mögött főként a kínai márkák, különösen 

a Huawei népszerűségének növekedése áll, mely 64 százalékkal több telefont adott el ugyanezen időszakban, mint egy évvel korábban.

Shenzhen,,China,-,November,21,,2019:,Goods,On,Display,At
Fotó: Shutterstock

Az Apple részesedése így 15,7 százalékra esett a kínai okostelefon piacon, ami már csak a negyedik helyre volt elegendő, szemben a tavalyi, 19 százalékos részesedés melletti második hellyel. Mindeközben a Huawei feljött a második helyre, miután 2023-as 9,4 százalékos részesedését 16,5 százalékra növelte. Ugyanakkor 

a kínai okostelefon piac a jelentés szerint 7 százalékot csökkent.

Az elemzés rámutat, hogy míg a felsőkategóriás telefonok piacán a Huawei fenyegeti az Apple-t, addig a középkategóriában olyan márkákkal kell felvennie a versenyt, mint az Oppo, a Vivo vagy a Xiaomi – írja a Reuters.

Nem meglepő, hogy az Apple elkezdte támogatni az iPhone vásárlásokt, egyes modellek esetében akár 1300 jüannal (65 ezer forint) is a Tmall-on, az Alibabab piacterén. A múlt hónapban a cég saját oldalain még csak 500 jüan (25 ezer forint) kedvezményt adott.

A piacvezető első 5 cégből egyedül a Huaweiről leválasztott Honor tudta növelni az eladásait, mégpedig 2 százalékkal, míg a Vivo, a Xiaomi és az Oppo egyaránt a forgalom visszaesésével volt kénytelen szembesülni.

Az iPhone-eladásokra az is negatívan hatott, hogy Kína tavaly betiltotta a közhivatalnokoknak és az állami cégek dolgozóinak az Apple eszközeinek a használatát.