
A Volkswagen képtelen leállni, megint egy rossz hír
Sorjáznak a rossz hírek a német autóiparról, magyar szemöldököket is össze-összerántva, és ami a Volkswagent illeti, mostanában különösen rájárt a rúd. Miközben azt találgatja mindenki, hány embert fognak elküldeni, és melyik gyárukat zárják be, azt hihetnénk, ennél rosszabb már talán nem lesz. Mégis lett.

A Volkswagen AG idén másodjára is borúsabbra fordította vállalati előrejelzéseit – jelentette a Bloomberg hírügynökség.
A kereslet gyengesége még a korábban gondoltnál is erősebben rontja Európa legnagyobb autógyártója nyereségességét: a működési marzs az új előrejelzés szerint nem lesz több idén 5,65 százaléknál, pedig júliusban még 7 százalékot mondtak. A módosítás nem teszi kevésbé valószínűvé a nagy elbocsátásokat a csoportnál.
Már a júliusi iránymutatás is alacsonyabb volt a korábbinál, amit részben annak tudtak be, hogy belgiumi Audi-gyáruk bezárása költségekkel jár. Az autógyártási divízió nettó készpénztermelése így most már kevesebb mint a felére várható, mint korábban. A nettó cash flow 2 milliárd euró körül lehet idén 4,5 milliárd helyett, többek közt a Rivian Automotive vállalattal az elektromos jármű technológiákban között partnerség költségei miatt.
A német autóipar visszatérő aggodalma: Kína, Kína, Kína
Abból a szempontból a Volkswagen újabb kilátásrontása nem meglepő, hogy mind a három nagy német autógyártó figyelmeztetést adott ki a nyáron a várható profitja nagyságáról, a Mercedes Benz és a BMW is. Mindüknek csökkentek az eladásai Kínában, ahol a vásárlók visszafogják kiadásaikat a mélyülő ingatlanpiaci válság miatt.
A kínai gazdaságélénkítés legutóbb hírei ebből a szempontból a számukra is pozitívak, miközben a német autógyártók aggódnak, hogy az Európai Bizottság által a kínai autókra bejelentett hatalmas vámok kereskedelmi háborúhoz vezethetnek.
A nyereségre nincs jó hatással az elektromos járművek piacán kiéleződött verseny sem, miközben a belső égésű motorok hajtotta autókra a klímavédelem jegyében csökken a kereslet.
A német autóipar szenved: nem csak a WV, a Mercedes és a BMW is
A Volkswagen gyárbezárásokra készül Németországban, és ilyet még sose tett a vállalat lassan száz évre nyúló története során, felmondták a nagy hatalmú szakszervezetekkel kötött, évtizedek óta fennálló foglalkoztatási megegyezéseket, és a vezetők kétgyárnyi felesleges kapacitás emlegetésével fokozták az aggodalmakat.
A hírek alátámasztják a VW márka érveit a németországi túlkapacitások bezárására
– kommentálta Giacomo Reghelin, a Bloomberg Intelligence elemzője. Arra számít, hogy a Mercedes is újabb profitfigyelmeztetéssel áll elő. (Korábban a drága S-Class és Maybach modellek kínai eladásainak szenvedésére hivatkoztak. A másik nagy rivális BMW-t pedig az sújtja, hogy a Continental AG szállította hibás fékrendszerek miatt tömegesen kellett visszahívniuk autókat, illetve leállítani szállításokat.
A VW-nél a saját márkája alatt futó személy- és kereskedelmi jármű gyártás a várakozásoknál rosszabbul teljesít, ugyanakkor jelezték, hogy kockázatokat látnak a tömegtermék márkáiknál is, beleértve a Skodát és a Seatot, „a makrogazdasági környezet romlása” miatt.
A csoport globális eladásai a most közzétett előrejelzés szerint az idén 9 millió járműre eshetnek a tavalyi 9,23 millióról.
Napokon belül elszabadulhat a pokol: szavaztat az EU a kínai autóvámról
Politikusokat, vállalatokat, autóvásárlókat tartja hónapok óta izgalomban Brüsszel kezdeményezése a hatalmas vám kivetéséről. A kínai EV-autók vámjának ügyében napokon belül politikai összecsapás várható, az EU ugyanis megszavaztatja a tagállamokat, és vannak ellenzők, akik szerint kereskedelmi háború fenyeget.





