Tatán a Rákóczi utcai City SPAR augusztus 19-én végleg bezárt, a vásárlóknak kiírt közlemény szerint többé nem nyit ki. A lépés nemcsak a helyieket érinti érzékenyen, hanem történelmi szempontból is különleges: három évtizeddel ezelőtt éppen Tatán nyitotta meg első hazai üzletét a SPAR, ami akkor a nyugat-európai kereskedelmi modell bevezetését jelentette Magyarországon – írta a kemma.hu.
A kilencvenes évek elején Tata volt az első: az Ady Endre úti boltban modern polcrendszer, széles árukínálat és teljesen új vásárlói élmény várta a közönséget. Az akkori beszámolók szerint a nyitás mérföldkő volt, amely a minőségi kiskereskedelem új korszakát indította el az országban.
Most viszont fordult a kocka. A központi elhelyezkedésű Rákóczi utcai bolt évekig a belváros egyik legforgalmasabb élelmiszerüzlete volt, de a lánc közlése szerint már nem nyit ki. A vásárlók a környék más SPAR egységeit, illetve konkurens üzleteket vehetnek igénybe – sokak számára azonban ez nem jelent egyenértékű megoldást.
Nem ez az első bezárás a közelmúltból: néhány hete Szegeden is megszűnt egy SPAR, amely a Tápai úton működött, és a helyiek szerint nélkülözhetetlen volt a környéken.
Az ottani üzlethelyiség mára teljesen kiürült, és a városban találgatások indultak az épület sorsáról.
Most Tatán is hasonló a helyzet. A legnagyobb kérdés, hogy ki veszi birtokba a Rákóczi utcai üzlethelyiséget. Ha egy másik lánc vagy bérlő nem költözik be, az épület üresen maradhat, ami gyors romlást és a környék leértékelődését is hozhatja.
A SPAR bezárások trendje azt mutatja, hogy a lánc vidéken egyre nehezebben tartja meg pozícióit. Bár a vállalat országosan még mindig az egyik legnagyobb szereplő, a helyi közösségek számára ezek a döntések kézzelfogható veszteséget jelentenek.
Ennyi volt: bezárt a SPAR Magyarország harmadik legnagyobb városában – kiborultak a helyiek, már pletykálják, mi nyílik a bolt helyén
Rejtély, mi lesz a bezárt szegedi SPAR helyén: pletykák és találgatások keringenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.