BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyar RTL vezére üzent a nézőknek: drasztikus korlátozás jöhet

Vidus Gabriella elismerte, hogy voltak és vannak kritikák amiatt, hogy a BL-közvetítések fizetőssé váltak és streamingcsatornán érhetőek el. Az RTL első embere figyelmeztette a nézőket.

Még mínuszos termék a streaming, de előbb-utóbb bevételt kell hoznia – erről is beszélt a Telexnek adott interjújában az RTL Magyarország vezérigazgatója. Vidus Gabriella konkrét számokat nem akart közölni arra hivatkozva, hogy ezek üzleti titkoknak minősülnek.

Cologne,,Germany,-,June,3,,2022:,Headquarters,Of,Rtl,Deutschland rtl
A magyar RTL vezére üzent a nézőknek: komoly korlátozás jöhet / Fotó: Shutterstock

Azt viszont bejelentette, hogy figyelik a jelszómegosztást, és figyelmeztetett, 

mindent látnak, egyelőre vizsgálják a lehetőségeket, de egyelőre nem léptek.

Kiderült az is, hogy a technikai fejlesztés zajlik, a terveik szerint jövő év közepén indulhat a reklámos verzió az RTL+-ból.

A digitális termékeinkkel az a célunk, hogy versenytársai lehessünk helyi szinten a nagy globális szereplőknek is. Ezért is lenne fontos, hogy a magyar szereplők valamilyen formában megosszák egymással az adataikat, mert csak közösen vagyunk képesek felvenni a versenyt a globális szereplőkkel – érvelt Vidus Gabriella.

Elismerte, hogy voltak és vannak kritikák amiatt, hogy a BL-közvetítések fizetőssé váltak és streamingcsatornán érhetőek el, de szerinte ehhez a fogyasztók – hasonlóan, mint Nyugaton – hozzászoknak. Arra azonban figyelni kell, hogy aki a BL miatt fizet elő, az más, minőségi tartalmat is kapjon.

Mi lesz a tévé jövője?

Arra is kitért, hogy a lineáris tévé közönsége öregszik, az USA-ban az átlagéletkor már közelít a hetvenhez, Magyarországon a hatvanhoz. Jelenleg a lineáris az idősebb, de szélesebb közönség az RTL számára, a streaminggel viszont a fiatalabb és aktívabb réteget érik el. De azt, hogy ez így marad-e öt év múlva is, azt nem tudja megjósolni.

Itthon, elsősorban ősszel túlkínálat van az esti show-műsorokból. Hogy ez a léptékű műsorgyártás gazdaságilag meddig éri meg, ott már nagyon a határon vagyunk – fogalmazott. A lineáris piacon ezért most a stabilitás a cél, ez kell ahhoz, hogy a streaminget jobban tudják építeni. A lineárisba is invesztálnak, ezért indítottak például több kábelcsatornát is nem olyan régen. 

Ezeknek a csatornáknak az indítása például kifejezetten más, vagy idősebb célcsoportok megszerzésére irányult. Közben persze a magyar korfát is figyelniük kell: az 1974–75-ben született generációnál van egy óriási kiugrás a korfában, ez a korosztály jövőre lép át az ötvenes éveibe. Elismerte, hogy a rivális TV2-t a középkorú, idősebb korosztályból többen nézik és jelezte, az RTL-is nyitott a 18–59 éves korosztály irányába.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.