A Starbucks-dolgozók zsarolóvírus miatt nem kapnak fizetést
A Starbucks közölte, hogy egy szoftverszolgáltatót ért zsarolóvírus-támadás következményei miatt teljes káosz született a belső rendszerükben. A kávézólánc elmondása szerint egy harmadik félként működő szolgáltatónál történt leállás megzavarta a Starbucks háttérrendszerét, amely a munkavállalók beosztásának és munkaidő-nyilvántartásának kezelését biztosítja.

A leállás nem érinti az ügyfélszolgálatot, és a vállalat azon dolgozik, hogy alkalmazottai a ledolgozott óráikért teljes mértékben megkapják a fizetésüket, minimális fennakadásokkal vagy eltérésekkel – közölte a Starbucks szóvivője a Reuters szerint.
A zsarolóvírus miatt ugyanis a baristák fizetését sem tudták kiutalni, tehát aznap pénz nélkül maradtak a dolgozók.
A brit székhelyű Blue Yonder, amely ellátásilánc-szoftvereket biztosít a Starbucksnak és más kiskereskedőknek, közölte, hogy zsarolóvírus-támadás miatt problémákat tapasztalt, és dolgozik a hiba kijavításán. A hibát azóta sem sikerült teljesen kijavítani, sem pedig megszüntetni a vírust.
A Starbucks visszatér a gyökerekhez: újra a közösségi kávézás a cél
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol ígéretet tett arra, hogy újra közösségi kávéházzá varázsolja a népszerű láncot, eltávolodva elődje stratégiájától. Niccol első száznapos tervei között szerepel, hogy javítja a kávéházlánc gyengélkedő eladásait, és visszanyeri a vásárlók bizalmát. Az új vezér az első munkanapján közzétett nyílt levélben részletesen bemutatta terveit, és kitért arra is, hogy miért távolították el elődjét, Laxman Narasimhant.